T/25-period klok generatie vanaf T-periode klok

J

jhcena1985

Guest
Hallo, Ik heb een T/25-period en 25% duty cycle klok vanaf een T-periode en 50% duty cycle klok te genereren. In het bijzonder heb ik een ingang klok met periode van 2ns en ik moet een 50ns periode klok als output hebben. Ik kan geen gebruik meer dan 10 FF dus een serie van 25 FF werkt niet. Ik heb geprobeerd om een ​​dergelijk model te ontwerpen als een Finite State Machine, maar eigenlijk is dit circuit geen ingang. Wie kan mij helpen? Bedankt

25% van de 50ns is 12.5ns. Sinds de oorspronkelijke klok 2ns en 50% inschakelduur, heb je klok randen alleen op 1ns increment posities die het onmogelijk maakt om een ​​klok rand hebben op 12.5ns om het 25% inschakelduur.

Dank u voor uw antwoord. U bent volkomen gelijk! Infact Ik hecht een fout! De duty cycle van 40% (2/5 en niet 25% zoals ik al zei). Voor een betere comprension hier naast een beeld van wat ik zou willen doen met behulp van in het ergste geval 10 FF.

Heb een 5 bit teller en zet de output op 10e en 25e cyclus. moet je zes flops (niet 5 in geval u zich afvraagt) om er een goede klok.

Laten we de binaire uitgang b0 b1 b2 b3 b4 (MSB -> LSB). Je bedoelt dat je toggle alle binaire woord of gewoon b0 willen? In het eerste geval, toen ik de 10e cyclus bereikt dwing ik de hele binaire uitgang woord tot 10000. In het tweede geval heb ik cant zie de oplossing.

Je hebt slechts een beetje output.you hoeft alleen maar het aantal 2ns pols tellen en het uitgangssignaal omslaan aan de 10e en 25e pols, en reset de teller op 25. Dat maakt een cyclus klok van 50ns en 40% inschakelduur. Herhaal dit proces.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back