SystemC gebruik - compilatie voor Hard-en software?

R

ruschi

Guest
Hi fellows,
Ik ben zeer vertrouwd met het schrijven van embedded software met behulp van C en ik in de beschrijving van hardware met behulp van VHDL maar ik heb nooit gebruikt SystemC, dit is waarom ik vragen wat het is goed voor.(ernstige - geen flamewar bestemd)
of complex systems with hard- and software where the hardware is discribed in an abstract form (maybe notsynthesizable).

AFAIK SystemC is bedoeld voor hoog niveau simulatie
van complexe systemen met hard-en software waar de hardware wordt beschreven in een abstracte vorm (misschien notsynthesizable).Hoe het werkt weet ik niet - Heb ik een SystemC model van de processor van mijn software draait op?

Ik hoorde een man die beweerde dat hij beschreven / geprogrammeerde een module van het systeem en dan kan compileren tot een netlist voor FPGA of gewoon als gewone binaire code voor de CPU.Op deze manier het ontwerp ruimte kan worden onderzocht en besloot later als een onderdeel zal worden uitgevoerd op de CPU of is uitgevoerd als hardware.- Is dit mogelijk??

Ik betwijfel of het echt werkt op die manier - het modelleren van hardware (op een efficiënte manier) is echt verschillend van programmering software.Als dit alles is hetzelfde en SystemC compilers zijn dat goed - wat doen we nog steeds gebruik maken van HDL.

Met vriendelijke groeten
thomas

hoi.
de hierboven genoemde dingen zijn right.the man wat hij beweert is right.this is de schoonheid van SystemC dat uit een SystemC-code kunt u genereren h / w evenals s / w.dat was de reden waarom iemand die al lang voor dat
"VHDL is het ergste wat kan eventueel toevallig Electronics."

Systeem C kan simuleren parallelle hardware probleem van de ene kant en en
C mogelijkheden voor controle en co-simulatie.
In tegenstelling tot VHDL en verilog simulatoren is gratis.

Wat de netto-lijst generatie Ik neem een stroom vergelijkbaar met andere digitale
hardware design verwachten dat je een instrument voor het converteren van systeem C
te verilog.

In mijn website heb ik een paar kleine systeem C-projecten, die u kunt bekijken:

http://bknpk.no-ip.biz/MiscellaneousHW/MiscellaneousHW.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back