synthese van I & Q klok signalen met 2 PLLs

E

Eugen_E

Guest
Hallo,

Ik wil vragen of het mogelijk te genereren kwadratuurformule klok signalen met 2 input signalen met een kleine faseverschuiving tussen hen, toegepast op 2 PLLs zoals in de afbeelding.
De frequentie verdelers als cascade slippers moet opnieuw aan het begin, te zorgen voor een goede fase verschuiving, of de PLLs wil verzorgen dit?

Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Ik stel u start van tweemaal de frequentie en de kloof door twee, met behulp van twee slippers, een triggerred op de stijgende rand, de andere op de dalende rand van het ingangssignaal.U krijgt twee signalen die altijd 90 graden uit fase.

Bedankt voor het antwoord.

Ik weet over het verkrijgen kwadratuurformule signalen met 2 Teenslippers en een omvormer, maar ik gebruik willen maken van de bovenstaande route - met PLL.

De maximale frequentie van de VCO in de PLL is beperkt, en ik kan niet aford de frequentie divisie met 2.Het genereren van 2 signalen met 2,8 graden faseverschuiving is makkelijker, want gebeurt in software - een software-DDS runing op een processor, en ik moet toch PLL, te vermenigvuldigen de frequentie.
Kunt u mij zeggen wanneer dit zal werken, en als ik moet de frequentie verdelers bij de start.

Ik weet niet zeker of ik begrijp de opmerkingen over de frequentie te hoog, want je zou niet meer nodig de PLLs.

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom u moet de 2,8 graden fase verschuiving, als u de signalen te kwadratuurformule.Moet dat niet 90 graden?
Anders dan dat, ik denk dat de aanpak zal werken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back