symmetrie binnen SonnetEM

E

elektr0

Guest
Hallo,

Is er een mogelijkheid gebruik te maken van de hoeveelheid geheugen afnemen als mijn structuur van een of meer symmetrie assen heeft.

Thx.

greets elektr0

elektr0:

Als uw structuur heeft symmetrie en al uw poorten bevinden zich op en gecentreerd op de as van symmetrie, kunt u gebruik maken van de symmetrie functie in Sonnet.Het moet bespaart u een factor 4 voor het geheugen en ongeveer een factor 8 voor simulatie tijd.

Ik denk dat ze kunnen een as van symmetrie, die in wezen een magnetische muur verwerken.Als je een elektrische schakeling vliegtuig symmetrie heeft ook, zou je in staat zijn om een muur van de PEC selectiekader het creëren van een elektrische symmetrie vliegtuig te gebruiken.Maar dat is alleen als je geen havens hebben aan die kant van het circuit, denk ik.

- Max

Ik heb het over een symmetrische differentiële vlakke inductor, op zoek als dit

................|------------|
- port1 ----- ................|
................................|
- port2 ----- ................|
................|------------|

Wanneer we kijken naar mijn tekening, Alles negeren DOTS.Dit betekent dat er geen mogelijkheid om de symmetrische configuratie te gebruiken voor een betere simulatie snelheid.
RIGHT?

Nee, u kunt niet symmetrie gebruikt voor deze zaak, tenzij u geïnteresseerd bent in het common-mode S-parameters alleen (dat is wat u zou krijgen als u het vak symmetrie gebruikt / H-plane symmetrie functie in Sonnet).

Voor de volledige algemene S-parameters, moet u de volledige structuur te simuleren.

Als u Sonnet Professional hebt, zou u Conformal Mesh, die echt versnelt inductor simulaties en andere simulaties met transmissielijnen die hoge eisen geheugen hebben.Het kan worden gecombineerd met dikke metalen Sonnet's simulatie te creëren behoorlijk efficiënt inductor analyse.

- Max

Hallo maxwellian,

Ik heb een volledige versie, maar de spoel heeft 8 lagen en is te ingewikkeld voor sonnet

elektr0:

Heeft u conforme maas toegepast op alle windingen van de spoel?Dat moet helpen de simulatie eisen heel veel.

- Max

conforme weven didn't work.

Maar ik zal gebruiken ansoft HFSS voor.Toegevoegd na 19 minuten:Met dank aan alle

elektr0,

Heeft u geprobeerd het verzenden van uw bestand naar Sonnet Tech Support?Ik had een redelijk complexe multi-layer coil waarvan ik dacht dat was te ingewikkeld voor Sonnet ook, maar dan moet ik contact op met hun steun jongens en zij heeft me geleerd hoe efficiënter.Dus mijn suggestie zou zijn om u uw Sonent project bestand te ondersteunen.Sonnet is nauwkeuriger dan HFSS vlak voor het spoelen, dus het moet de moeite waard.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back