switch mode voeding het oplossen van problemen vraag

D

david90

Guest
Ik heb een Dreamcast game console en de voeding werkt af en toe als het wordt opgestart koud. Als ik laat de ps op voor ongeveer 20 seconden, dan zal het prima werken. De ps heeft 3 uitgangsspanningen: 12V, 5V en 3.3V. De 3.3V uitgang gemeten 2.5V en de oorzaak van de console defect raken. De 12V en 5V rail werken prima. De ps heeft een PWM controller chip en een isolatie transformator. wat mogelijk slechte component kan de oorzaak van de ps van een storing bij het opstarten koud? Ik heb al vervangen het filter dop @ de 3,3 V-uitgang, maar het probleem blijft bestaan.

Hi. Ervan uitgaande dat [URL = "http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sega-Dreamcast-Internals.jpg"] deze foto [/URL] is identiek aan uw toestel. Ik zou chechk de 3.3V voltage stabilisator. Het kan een algemene spanningsstabilisator die afhankelijk zijn van externe weerstanden op het juiste voltage uitgang. Ik denk dat ofwel een van de weerstanden is verloren of defect of dat de toezichthouder zelf is defect. Chechk het solderen. Het is een geweldige chanse dat het toepassen van verse soldeer tin op de genoemde onderdelen zou het weer aan het werk.

wat en waar is de spanning stabilisator op de ps boord? Omdat je uit Noorwegen, ik denk dat je gebruik van verschillende voorwaarden. Ja de foto die u geplaatst lijken precies op de ps bord dat ik heb.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 20:51 ------- --- Vorige post was om 20:49 ----------</span></span>
wat is het doel van de drie halfgeleiders (bevestigd aan koellichaam) gelegen @ onderste helft van de ps raad van bestuur ?

Ik denk dat zijn de gelijkrichters die "recht te zetten", of zetten de hoge frequentie AC naar DC. Ik denk dat zijn ultrasnelle herstel of schottky diodes. 3 voor 3 voltage rails. Hoop dat dit helpt. Tahmid.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 01:59 ---------- Vorige post was op 01:54 --- -------</span></span>
Of de onderste twee (die op een heatsink) kan worden geëvenaard voor hogere huidige capaciteit. Hebben ze twee of drie pinnen? Ik kan niet zeggen van de foto. Zag je het in je voeding?

Vervang de condensator aangegeven in de bijgevoegde foto.

Hallo, ik zou contact op met een ESR meter de condensatoren in de buurt van de uitgang. Als u niet beschikt over een, alleen ze veranderen! Ze zijn goedkoop. Groet, Bruno

Wat is uw reden voor het vervangen van deze cap? Ik wil gewoon leren btw.

Zoals we weten het meest voorkomende redenen dat de digitale elektronische apparaten niet lijken te zijn een slechte elektrolytische condensatoren. Alle aluminium elektrolytische condensatoren hebben een beperkte levensduur. En dit wordt veroorzaakt door opwarming van de elektrolyt in het element, condensatoren zijn niet hermetisch afgesloten, en de elektrolyt in deze condensator uiteindelijk verdampt waardoor er meer BSE die toenam verwarming veroorzaakt, en zo verder. Zoals u eerder vermeld heb je al vervangen de 3,3 V condensator en in dit geval moet de condensator ook in de plaats het primaire circuit, naast de controle circuit. Ik heb geen schema's voor dit circuit, maar ik neem aan in het geval van 5V en 12V zijn er tussen de transformator op de uitgangen een aantal extra circuits / transistoren, dat is waarom er geen belangrijke verschillen gezien als voor de 3,3 V output. In het algemeen, kunt u of verhogen van de spanning of de capaciteit van de condensator in een voeding toepassing als u niet de exacte waarden voor te vinden. Het is erg belangrijk dat je de condensatoren met de juiste polariteit te installeren.

Zoals we weten dat de meest voorkomende redenen dat de digitale elektronische apparaten niet lijken te zijn een slechte elektrolytische condensatoren. Alle aluminium elektrolytische condensatoren hebben een beperkte levensduur. En dit wordt veroorzaakt door opwarming van de elektrolyt in het element, condensatoren zijn niet hermetisch afgesloten, en de elektrolyt in deze condensator uiteindelijk verdampt waardoor er meer BSE die toenam verwarming veroorzaakt, en zo verder. Zoals u eerder vermeld heb je al vervangen de 3,3 V condensator en in dit geval moet de condensator ook in de plaats het primaire circuit, naast de controle circuit. Ik heb geen schema's voor dit circuit, maar ik neem aan in het geval van 5V en 12V zijn er tussen de transformator op de uitgangen een aantal extra circuits / transistoren, dat is waarom er geen belangrijke verschillen gezien als voor de 3,3 V output. In het algemeen, kunt u of verhogen van de spanning of de capaciteit van de condensator in een voeding toepassing als u niet de exacte waarden voor te vinden. Het is erg belangrijk dat je de condensatoren met de juiste polariteit te installeren.
Waarom zijn sommige mogelijke rol / redenen van de extra circuits / transistoren die u heeft genoemd?

Gewoonlijk in een flyback SMPS slechts een uitgang is geregeld en de rest zijn gewoon verondersteld op te sporen, en als betere regelgeving nodig is, dan moet je post-toezichthouders toe te voegen. Dat is het idee met extra circuits voor +5 V en 12V.

bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik vond het probleem. Ik nam een kijkje op de caps en ik zag een van de caps had een lekke voetstuk (de 3,3 V cap voor de spoel). Ik zal vervangen en controleer nogmaals de ps.

als u de ESR van de condensatoren controleren (ze zijn heel vaak de belangrijkste reden van de werkelijke electronis apparaten) kunt u naar mijn website kunt u schema's van de esr meter te krijgen van de eenvoudige tot de meer complexe groet, [url = http://kripton2035.free.fr/esr-repository.html] ESR-Repository [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back