Super precieze 32768Hz Oscilator

S

simce

Guest
Hallo iedereen, ik moet oplossing voor super nauwkeurige oscillatoren voor 32 kHz voor RTC. Ik moet almose exacte tijd van twee op afstand stations (het is meer belangrijk dat hun RTC tijden dicht bij elkaar liggen een op elkaar dan ze dicht bij APSolute tijd op aarde) hebben. Ik heb geprobeerd DS32KHZ van dallas / maxim, maar voor een maand kunnen ze van elkaar afwijken voor ongeveer 10-15. Dit kan te wijten zijn aan temperatuurverschillen, want ik getest 5pcs van deze oscillators op kamertemperatuur en gedurende ongeveer 10 maanden maximale afwijking was 1sec, dat is heel goed, maar wanneer een variabele tempearture is op hen van toepassing ze beginnen af te wijken .... Het kan ook gebruikt worden hogere frequentie oscillator, maar het moet met een goede nauwkeurigheid ppm .....

Ik denk dat de reden is afgeweken, omdat je gebruik maakt van een monster product, probeer dan een te kopen en je zult het verschil te zien, werden bemonsterd geteste producten over hun betrouwbaarheid, maar niet op hun stabiliteit.

Wat dacht je van een kamer met regelbare verwarming en daardoor een constante temperatuur. Dit wordt gedaan als een zeer hoge nauwkeurigheid gewenst is. Mik

Kunt u het zich veroorloven GPS-ontvangers? Deze geven je de tijd aan beide uiteinden en ze zullen altijd identiek zijn. Een andere dure optie is om te kopen bij een van de grote test fabrikanten van apparatuur stand-alone hoge precisie frequentie referenties. Deze zijn meestal een deel per 10 ^ 8 nauwkeurigheid. Een andere optie is om ontvangers vergrendeld aan de VLF tijd signalen zoals WWVB. U kunt ook uw eigen synchroniseren van zender die je eenheden te ontvangen. Of een van de eenheden kan ook de synchronisatie zender.

denk dat de reden dat afgeweken omdat u gebruik maakt van een monster product, probeer dan een te kopen en je zult het verschil, de bemonsterde producten zijn over hun betrouwbaarheid getest, maar niet op hun stabiliteit.
Nee, ik maak geen gebruik van te zien monsters, ik heb ongeveer 100 stuks van de DS32KHZ en ik merkte dat sommige van hen zijn meer kruisen acurate dan anderen. Op deze manier i made bord met 10 DS32KHZ en RTC's en ik vertrok ze voor een mot en dan zal ik gemeten afwijking en dan heb ik geselecteerd paren die het dichtst keer ...
Wat dacht je van een kamer met regelbare verwarming en daardoor een constante temperatuur. Dit wordt gedaan als een zeer hoge nauwkeurigheid gewenst is.
Ik was ook denken aan dit, maar zoals je kunt zien die ik heb gemaakt een bord met 10 oscilators en ze zijn allemaal in hetzelfde milieu coditions. Zelfs zij zich in dezelfde omstandigheden zijn ze diviating. Ook thia aanvraag moet worden voor een laag vermogen voorwaarden ...
Kan je het je veroorloven GPS-ontvangers?
Helaas voor deze toepassing kan ik geen GPS veroorloven vanwege de lage prijs van de applicatie. In eerste instantie dacht ik dat een soort zender / ontvanger-systeem te gebruiken zodat ik kan synchroniseren minstens een per dag en op deze manier kan ik een laag energieverbruik en een hoge precisie van de RTC's hebben. Ook ik dacht aan zeropower RTC's van ST, en ik informatie nodig als u ervaring met hen?

Uw goedkope oplossing is om "burn in" de oscillatoren. Lopen ze enkele maanden voordat je trimmen hun frequenties door het aanpassen van een van de condensatoren in de feedback-netwerk. Dit zal het grootste deel van de lange termijn drift van hen.

Uw goedkope oplossing is om "burn in" de oscillatoren. Lopen ze enkele maanden voordat je trimmen hun frequenties door het aanpassen van een van de condensatoren in de feedback-netwerk. Dit zal het grootste deel van de lange termijn drift van hen.
Ja, dit is een mogelijke oplossing. Omdat ik niet kan vinden nauwkeurig genoeg oscilators met de prijs die acceptabel is zal ik DS32KHZ te gebruiken, maar ik zal kiezen paren zoals ik heb gedaan tot nu toe. Ik heb ontdekt TCXO's die voor hogere frequncy, maar het heeft dezelfde ppm factor. Dat zeg ik ben dat, zelfs als ik ze gebruiken op frequentiedelers Ik finale frequentie hebben met dezelfde afwijking als met DS32KHZ. Kan enyone mij vertellen wat is de betekenis van ppm. Wat zal de frequentie afwijking worden als ik oscilator van 100Hz met 1 ppm? Is het wordt 100Hzx (1e-6 )=+/- 0.0001Hz?

[Quote = simce] ... Kan enyone mij vertellen wat is de betekenis van ppm. Wat zal de frequentie afwijking worden als ik oscilator van 100Hz met 1 ppm? Is het wordt 100Hzx (1e-6 )=+/- 0.0001Hz? [/Quote] ppm = parts per million, zodat uw berekening is goed Mik

Als u een van de lage frequentie tijd normalen te ontvangen, zoals DCF77 in Midden-Europa kan je dit gebruiken dit als uw gesynchroniseerde tijd. Een meer gecompliceerde oplossing is met behulp van een van de tijd normalen die beschikbaar zijn op het internet. vriendelijke groeten

Als u een van de lage frequentie tijd normalen te ontvangen, zoals DCF77 in Midden-Europa
Waar kan ik meer informatie vinden over deze kwestie?

Ik weet niet beter (pupil) manier om de genoeg tijd informatie te krijgen als DCF77. Als u wilt 1 sec afwijking in 10 maanden meer dan bereik van temperaturen moet je nauwkeurigheid van 0.04ppm hebben. De prijzen van oscillatoren met dergelijke nauwkeurigheid binnen het bereik van kE of k $, wat uw favoriete valuta is, want ze moeten een soort OCxO worden. Plain TCXO u niet kunt vinden beter als 0,2 ppm. Als je probeert om je OCxO te bouwen moet je eerst karakteriseren elk kristal resonator, "Burn it" (zoals gezegd) en dan af te stemmen op het gewenste frequentie en houd op constante temperatuur. En vergeet niet, hoewel je door de resonatoren die worden opgegeven om enige tolerantie in het hele temperatuurbereik, ze hebben allemaal een verschillend gedrag en gewoon de grenzen zijn hetzelfde. Ik hoop dat het kan helpen D.

simce, hoe veel nauwkeurigheid nodig hebt, en over welke periode? Wat is een acceptabele prijs? Hoeveel heb je nodig? Is dit slechts een eenmalig project?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back