Suggesties over het verschil versterker nodig.

E

edf

Guest
Heeft iemand prototyped Ku-band (~ 17GHz) versterkers met pakket HEMT FET's zoals FHC40LG of NE3210S01 en eigenlijk besefte de winst dat de "S parameters" voorspelde?Ik heb succes op 10GHz, maar 2 pogingen tot 17GHz leverde een piek bij ~ 14.9GHz en slechts 10dB voor 3 fasen.Ik gebruikte Rogers RO4003 PCB's en Susumu 0.1pF caps (0402 grootte).Ik heb niet in acht geen valse oscillaties hieronder 20GHz.

Hoi,

sorry het is niet duidelijk uit je post als je 3-fase versterker had ontworpen of trapsgewijze 3 fasen van dezelfde versterker?Als het later is het geval dan moeten aandacht besteden aan de matching van uw etappes omdat trapsgewijze zal leiden tot een som van de winsten alleen als zowel de input-en output Matchings zijn uitstekend (S11 en S22 minder dan-15dB)

flyhigh

Bedankt voor het antwoord.Ik heb cascade van 3 identieke fasen.Persistentie vruchten afgeworpen.Hoewel ik 1000pF ontkoppeling caps op de riolering en geen valse oscillaties zichtbaar waren, na het toevoegen van een 10uF op het riool had de winst springen tot 30dB.De piek is nog steeds op de lagere frequentie, maar ten minste ik heb een vechten kans nu!

Naar mijn mening heb je niet een gebed van het krijgen van een gelode verpakt FET om te werken als een versterker aan de KU-band.De bron tot de grond inductie alleen zal de stabiliteit een probleem, en vrij veel weg enige vorm van breedband wedstrijd.

Ik heb veel geluk met intern gematched versterkers, zoals de Hittitische HMC441-LM1.

Ik vermoed dat als je een FET met flip chip rooster bal verbindingen kon vinden, heeft u misschien een kans.

edf wrote:

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb cascade van 3 identieke fasen.
Persistentie vruchten afgeworpen.
Hoewel ik 1000pF ontkoppeling caps op de riolering en geen valse oscillaties zichtbaar waren, na het toevoegen van een 10uF op het riool had de winst springen tot 30dB.
De piek is nog steeds op de lagere frequentie, maar ten minste ik heb een vechten kans nu!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back