suggesties of ideeën welkom.

N

nafees_eee

Guest
http://www.patentstorm.us/patents/6531791-fulltext.html

mijn project is vergelijkbaar met die vermeld in deze site.
Ik gebruik een refrence batterij in mijn module.deze batterij wordt gebruikt door een comparator te vergelijken de spanning tussen zichzelf en een omvormer uitgang.nu dit comparator is aangesloten microcontroller die de M-controleur van de macht nog in de omvormer batterij vertelt.

de omvormer wordt aangesloten op drie ladingen trog drie relais.

deze microcontroler is aangesloten op deze 3 relais.afhankelijk van de macht nog in de omvormer de microcontroller signaal moet geven aan de relais te activeren.indien omvormer vermogen lager is dan een limiet cretain relais 3 moet worden geactiveerd.of het valt onder een bepaalde grens relais 2 moet dan worden geactiveerd na dat relais 1 op dezelfde manier.

dit is wat moet worden gedaan als het project.kan iemand me helpen en zeggen of dit een haalbaar idee?kan worden gedaan?
zo ja, hoe?gelieve wat licht werpen ..Ik ben helemaal een newbee ..daarnet beginnen over elektronica.

De meeste microcontrollers zal dit doen, zijn het leren hoe dat te doen, dat is het moeilijke deel.Uit de beschrijving een kleine 8 bit MCU zoals de PIC zou werken.De meeste hebben een ingebouwde analoog naar digitaal converter die kunnen toezien op de spanning op elke batterij en vervolgens uit te maken aan de relais, zoals vereist.Neem een kijkje op www.byvac.co.uk voor de relais en interfacing, ze doen ook een ARM processor die gemakkelijk te gebruiken is, maar zou overkill zijn voor deze toepassing.

Hoi,
Gebruik een quad comparator als National LM139.Gebruik drie van hen met drie grenzen afgeleid van uw referentie-en vergelijken met uw inbreng.Comparator uitgangen zal uitzien 000,001,011 en 111 voor de door u genoemde voorwaarden.U kunt eenvoudige aa 3x3input NAND-schakeling te gebruiken om deze bits coderen tot drie relais selecteren of een gecompliceerd project van te maken met behulp van een microcontroller, de keuze is aan jou.
Groeten,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back