sugest me over DC-voeding

M

miamia

Guest
Ik wil een ± 15Vdc voeding te maken. Ik vond de gemakkelijkste manier van het gebruik van 7815 en 7915 met een transformator. Maar de maximale stroom van 78xx is beperkt over 1A met koellichaam plaat en het is vrij klein voor mijn toepassing. plz, Vertel me de weg naar de beperkte huidige of andere schakelingen te verhogen. dank bij voorbaat

Indien 1A van de 7815/7915 regulators stroomsterkte te klein, trachten LM350 (3A) of LM338 (5A) of de uitgangsstroom kan worden verhoogd door toevoeging van een PNP transistor de positieve rail (7815 + PNP) en NPN transistor de negatieve rail (7915 + NPN) .. zie onderstaande foto .. Door het toevoegen van meer dan een power transistor parallel geschakeld, kan de uitgangsstroom worden gestimuleerd om enkele tientallen Amps - dit zal afhangen van de huidige beschikbaarheid van niet-gereguleerde stroombron (step-down transformator + bruggelijkrichter + opslagcondensator) .. Met vriendelijke groet, IanP

Dank IanP maar LM350 is heel moeilijk aan te passen en met behulp van een transistor maken het verschil in voltage naar 5V. Ik ben van plan om twee 7815 parallel te gebruiken het verhogen van de max. stroom. Denkt u dat deze oplossing aanvaardbaar is?

78XX zijn spanningsbronnen en het aansluiten van twee spanningsbronnen parallel is niet een heel goed idee .. Ter vergelijking, indien zij stroombronnen dan verbinden van twee stroombronnen parallel zou zijn verbinden van twee buizen van de waterstroom verhogen .. Maar, zoals hierboven vermeld, de 78XX toezichthouders zijn spanningsbron en als zodanig mag niet worden geëvenaard .. U mag echter wel, sluit kleine weerstanden op hun output, zeg 0.1Ω, om "gelijk" de uitgangsspanningen en u kunt in dit geval, verwachten een hogere uitgangsstroom van hen .. Een nadeel van weerstanden in serie met uitgangen is dat zij creëren "kleine" spanningsval, zodat de uitgangsspanning niet 15V (7815), maar 15 V (oltage overkant weerstand) .. Toch, het stimuleren van de uitgangsstroom betere optie is het gebruik van externe voeding transistor .. Met vriendelijke groet, IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back