subdrempel verzadiging - is dat ok?

R

ridders

Guest
Ik heb een opamp en gevonden bij de ingang een spanning, de input differentiële transistoren
was in subdrempel saturation.It mens Vgs <Vth,Vds> Vdsat.And de AC simulatie toont de DC krijgen en PM is hetzelfde als andere ingangsspanning die in
de ingangsspanning bereik.
Is dat ok voor de opamp?
De architectuur is eenvoudig opgevouwen cascode architechture.Thanks.

Subdrempel (alias zwakke inversie) regio is normaal voor diff.paar OPAMP.
In deze regio U'VE gemaximaliseerd transconductance efffectiveness GM / Id.Dit geeft u een voorschot in termen: winst (GM * Ro => (GM / ID) * Va), GBW (GM / CC), Input Referalen Ruis, Input Offset / Gevonden (offset dichtbij drempel spanning mismatch).Aan de andere kant de slewrate is afgenomen (requere gedood rente stimuleren techniek) en PM omdat hoge winsten en een grotere GBW.
Somebody'll toevoegen wat ik vergeten.

DenisMark schreef:

Subdrempel (alias zwakke inversie) regio is normaal voor diff.
paar OPAMP.

In deze regio U'VE gemaximaliseerd transconductance efffectiveness GM / Id.
Dit geeft u een voorschot in termen: winst (GM * Ro => (GM / ID) * Va), GBW (GM / CC), Input Referalen Ruis, Input Offset / Gevonden (offset dichtbij drempel spanning mismatch).
Aan de andere kant de slewrate is afgenomen (requere gedood rente stimuleren techniek) en PM omdat hoge winsten en een grotere GBW.

Somebody'll toevoegen wat ik vergeten.

Lees het eerste.
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=651757 # 651757
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=762910 # 762910

Ja,
GM verhoogd voor dezelfde huidige, u kunt blijven grootte (W * L) door een verhoging verhouding W / L bij sommige beperken.Houd er rekening mee dat de korte chanel apparaten hebben een laag Rout en lijdt aan een verhoogde mismatching.Zeer grote GBW geeft een probleem met de PM, omdat een hoge frequentie polen en nullen zijn apeared.Het
is onderwerp van trade-off.

In sommige rr OpAmp ontwerp, mensen opzettelijk bias de input MOS in sub-VT regio voor een betere en eenvoudige gm variatie controle.

gm = I / (NKT), zodat GM kan bijna constant, dat
is waarom Gain & PM blijven dezelfde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back