subcarriers overlappende in OFDM ...

M

mashhur

Guest
Hallo allemaal! kan iemand me vertelt, ook al is de subdragers overlappen elkaar in frequentie domein, is de informatie niet mengen in de ontvanger?

Eigenlijk als je kijkt naar de frequentie domein plot, het hoogtepunt van een vervoerder op het punt waar het de twee luchtvaartmaatschappijen, een op zijn rechter-en een aan de linkerkant hebben hun nuldoorgang. En je weet bij nuldoorgang zij zouden bijdragen aan energie-nul naar het centrum vervoerder, En dit is hoe, zelfs na 'overlappende' zij dont mix. In feite als je kijkt naar dit bericht aandachtig, dan zou je ook begrijpen waarom we zeggen dat OFDM signalen zijn extreem gevoelig voor Doppler shifts, omdat het het idee van niet-overlappende dragers Ik hoop dat u geholpen schendt ------- -------------------------------------------------- groups.yahoo.com / group / telecom_research

Hallo vriend ziet het bijgevoegde bestand ik denk dat het goed is om te begrijpen ervan te genieten

dank je wel veel, had ik ze gelezen, maar niet opgelet!

Uit welk boek is dat de genomen uit Muntather. Het ziet er goed uit. By the way heb je de codes die gebruikt worden voor die grafieken. Ik vraag niet om PDF's en alleen de Matlab-code, als u

Ik las het uit dit proefschrift, maar helaas is er geen code. echter, vele malen zag ik deze grafiek. controleer mathworks.com

de code om dit cijfer te genereren is hier aangesloten N = 16;% Aantal deeldragers. een = teken (randn (N, 1));% Genereer BPSK symbolen. b = diag (a);% Dit helpt om te plotten overlappende hulpdraaggolf spectrum. c = ifft (b);% Doe ifft langs elke kolom - (elke kolom is een subcarrier). f = fft (c, N * 16);% Doe FFT van 16x resolutie. plot (abs (f));% U krijgt het spectrum overeenkomt met elke hulpdraaggolf. raster op, houd op; perceel (abs (som (f, 2)), "-* ');

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back