Stuur suggesties mij circuit aan de macht limiet op piekstroom

Z

zwerver

Guest
Hoi,

Ik ontwierp een stroomvoorziening van 4v/500mA en is er een Supercap van 550mF
over load.During macht bij de eerste piekstroom van de voorziening is ongeveer 2A te wijten aan supercap.Which circuit kan ik gebruiken om deze macht te onderdrukken op piekstroom.

zwerver

Heeft u een controle-IC voor je power-converter?Zo ja, heeft het een soft-start functionaliteit?Dit zou normaal gesproken een pin met de naam SS of iets dergelijks en je gewoon een condensator daar.Wat de IC doet, is deze condensator lading door en interne huidige bron van een bekende waarde.Dit wezen hellingbanen van de werking van het apparaat, zodat je gracieus beurt alles op.Groot de condensator ...langer de soft start tijd.

Ik denk dat intern wat er gebeurt is dat de referentie spanning is ramped up van 0 tot 1.2V of wat het is.

Met vriendelijke groet,
v_c

Bedankt voor uw antwoord.
Ik gebruik max1776 DC-DC converter ic het niet hebben hebben zachte start bepaling of externe controle van soft start.
zwerver

Deze chip heeft interne huidige beperking, dus er is geen gevaar voor het falen.
Het enige probleem kan de externe dop.
Als u meer dan zijn rating (moeilijk te geloven), dan kunt u opnieuw de Ilim, ILIM2 pinnen op de MAX1776, lagere huidige limiet bereiken.

Bijvoorbeeld, het aansluiten van Ilim Vin en ILIM2 naar GND, de piekstroom wordt beperkt tot 600mA.Dat betekent dat de huidige belasting zal worden beperkt tot ongeveer 500 mA.Merk op dat deze waarde is sterk afhankelijk van de gebruikte spoel en de IC's toleranties.
In feite is de piekstroom zal worden beperkt tot ergens van 400 tot 800mA.Afhankelijk van de spoel, zou kunnen betekenen dat ongeveer 300 tot 700mA van de productie van stroom.

Probeer het bovenstaande, als je gelukkiger met deze beperkingen.Ik begrijp dat de huidige kan minder dan uw ontworpen 500mA, maar misschien is dit minder kritisch dan zorgen voor een veilige inschakelstroom voor de Supercap.
Anders kunt u de IC, om te zeggen MAX1744.Dit moet een externe MOSFET P-CH (zodat het circuit duurder is), maar de huidige limiet wordt geregeld via een externe weerstand, zodat u gemakkelijker kunt aanpassen.Ik heb goede ervaringen met deze laatste chip.Tolerantie De chip is slechts 15% voor de huidige zin input, plus zeggen 1% voor de weerstand, het is ongeveer 16%.Merk echter op dat de weerstand is een low-ohm een, die ook duur is (ongeveer $ 0,30).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back