stroomverbruik in IO

E

eexuke

Guest
Dear all,
Hoewel het stroomverbruik is applicatie-specifieke, kunt u mij een ruwe kennis over het aandeel van de kern macht om IO stroomverbruik in een algemene microprocessor en een algemene video-decodering processor?

Many thanks!

Energieverbruik in IO kan worden berekend op dezelfde wijze als in de kern.

P = P_dyn P_lek;

Dynamische kracht is gerelateerd aan Pad capaciteit en signaal schakelen tarief.

Lekkage is proces relevant.

Hope it helps.

,

eexuke,Quote:

kunt u mij een ruwe kennis over het aandeel van de kern macht om IO stroomverbruik in een algemene microprocessor en een algemene video-decodering processor?

Dear all,
Bedankt voor uw answer.However, ben ik te popelen om de statistische resultaten die het algemeen het aandeel van het vermogen wordt verbruikt in kern tegen de macht in IO verbruikt voor toepassingen zoals microprocessor of video processor.

Voor een typische 8-bit RISC, typisch 0,5 mA of 1mA per MHz is gemakkelijk te zien in 0.5um of 0.35um proces.Als je het over IO, u moet hoeveel IO en freq u weet bent schakelen.Typisch IO ten minste 24mA verbruiken voor hoge drive en 12mA voor lage drive en is afhankelijk van ur uitgang laden, weet je

Het is zinloos u uitsluitend het aandeel te vragen zonder dat de kern freq, IO freq, output laden, aantal IO schakelen als u know, microprocessor instructie is gebaseerd en dus het stroomverbruik is afhankelijk van uw schriftelijke instructies of programma's.Als u dingen wilt berekenen zonder output naar IO, heb je 90% van de stroom verbruikt in kern-en als je divider, kan uw IO te schakelen op een veel lagere frequentie dan kern, dus IO macht is veel lager.Als u gewoon havens schakelen met eenvoudige instructie en schakelen alle poorten (zeg 50 havens) en elke poort consumeren 24mA, zal u het antwoord weet IO is veel hoger

In de video processor blokken en r andere DSP's er meer arithmatic berekeningen en als we met 2 r's aanvulling op deze berekening te voeren is er een macht reductie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back