Stroombegrenzing circuit in AC-DC adapter?

F

fireball003

Guest
Hallo, Ik heb een AC naar DC-adapter met behulp van een (12v-0-12v) transformator, een 2200uF condensator, een brug diode en spanningsregelaars etc. Maar de huidige uit van de toezichthouders zijn 1000 mA. Ik moet 400 mA stroom. Ik heb geprobeerd met behulp van een 56 ohm in parallel. Maar dat wordt te heet en niet werkt. Wat is er mis met de parallelle weerstand? Hoe kan ik beperken van de huidige? Dank bij voorbaat

Hieronder is een circuit dat gebruikt kan worden om de uitgangsstroom tot bijna elke gewenste niveau te beperken .. Deze schakeling kan geplaatst worden in serie met de spanningsregelaar aan beide zijden, maar betere optie is voor de .. De uitgangsstroom kan als volgt worden berekend: Ilimit = 0.65V/Rsense Dus, voor 400mA Rsense ≈ 1.6Ω De andere weerstand waarde is niet kritisch en geen 0,5 W weerstand tussen 100Ω - 1kO gebruikt kan worden .. Aangezien de meeste van de stroom door de bovenste transistor, moet het geschikt zijn voor minstens het dubbele van de huidige beperkte .. Groet, IanP

Hartelijk dank voor uw oplossing! Zou u mij vertellen wat die transistors zijn? Ik bedoel wat transistors zou ik daar gebruiken? Zou u mij de volledige cyclus (indien beschikbaar)? Dank.

Transistor types voor het circuit uit de vorige post kan als volgt: Power transistor: TIP31, BD131, BD241 .. elke transistor met Ic> 2A en Vce> 30V eill doen .. Currnet zin transistor: een voor algemene doeleinden NPN - 2N2222, N100, BC107, BC .. Andere optie is om voltage regulator te gebruiken (als de huidige limitter) + voltage regulator (zoals voltage regulator); zie onderstaande foto .. Kortom, idee is hetzelfde als met de transistors, maar realisatie is gebaseerd op de typische voltage regulatoren .. In het voorbeeld van de foto de uitgangsstroom is beperkt tot 150mA .. Deze stroom kan worden veranderd door het variëren van de 8.2Ω weerstand: Ilimit ≈ 1,25 V / R .. Groet, IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back