stroomaansluiting probleem

N

nikhilele

Guest
when i-of uitschakelen van lasten in dezelfde kamer waar mijn controller boord is er de 89c52 krijgen resetten.als gevolg van de spanning en stroom transiënten.
Ik gebruik filter capacitr 3300uf/40v.

Hoe bescherm ik mijn systeem uit deze transiënten of spanningspieken.

Hiya,
je moet 2 bieden goede aarde bij de levering ...en PCB's ook u behoefte aan goede grond ...

of een lage waarde inductor in serie en / en een condensator parallel met ur macht lijn naar het circuit ...
gebracht condensator alleen als inductor cannt het probleem op te lossen ...

het zal niet trip het circuit ..

TC,
tom

wat de waarde van inductor ik moet gebruiken, en de waarde van de condensator is dichtbij 0.1uF ben ik juist voor deze

Ik heb goede aarde suppy.
hoe u een goede grond.
Ik heb gebruik gemaakt van een 47uH van inductor en 0.01uf van condensator te onderdrukken, maar probleem is 60% opgelost.

Hoi

Ik hoop dat u hebt gebruikt ontkoppeling condensator zo dicht mogelijk bij uC.Ten tweede heb je aangesloten resetten met weerstand en cap voor zachte herstel.

Het moet moeilijk voor lawaai om door goede voeding.

Bedankt

zonder meer details te weten, het is zeer moeilijk te geven goed advies.

Uw voeding filter dop is vrij groot en ik
zou verbaasd zijn als AC transiënten waren de oorzaak van uw DC voeding problemen.

Ik ben het eens met AVM_NOIDA - altijd gebruik maken van de bypass (ontkoppeling) doppen op je digitale chips.Als je opnieuw wordt getrokken hoog, proberen vermindering van de waarde van de pull-up weerstand (als je had een 100K, probeer 10K).

Maar belangrijker nog, wat doet je controller controle?Als het een motor of solenoïde of relais (elektromagnetische apparaat) die u nodig heeft om de Back EMF van de spoel (s).BEMF slechter zal doen dan alleen uw processor - het kan dodelijk zijn het ook.Een eenvoudige diode kan alles wat je nodig hebt, maar met de kennis van de details, kan ik je niet vertellen wat je moet doen.

Een schematische nuttig zou zijn in het geven van je beter advies.

mijn pullup weerstand is 10K en ik ben niet het besturen van een van de inductieve belasting, voeding is een brug gelijkrichter gevolgd door condensator filter en vervolgens regelgever zijn eenvoudig, niet alleen uC geschiedt mijn PIR sensor geeft vals alarm.

Gebruik een oscilloscoop om te zien wat er gebeurt in de output van de voeding
van de transformator.Misschien is uw AC Power Line is niet goed, en vallen telkens wanneer u iets.Dat kan leiden dat de ingangsspanning op de lineaire regelaar vallen blaten grenzen.

Zoals ik begrijp dat u met behulp van stap down transformator gevolgd door een brug, filter en regelgever.Zo ja, dan gebruik gereed gemaakt AC lijn filters.Deze zal een snel stijgende (hoge frequentie) geluid via de transformator.U zult begrijpen de reactie van de transformator indien het wordt onderworpen aan kortstondige snel stijgende input spike.Dit kan het genereren van voldoende over-voltage in het secundair die rit tot uw apparaten.Ook uw route bedrading maakt grote impact.De condensator moet fysiek tussen de gelijkrichter en regelgever.Je gaat met transiënten en niet steady state situatie dus de lay-out is te corrigeren.

Ik had eerder gezegd dat het moeilijk is voor het geluid om door een goede voeding.

Bedankt

Als u niet rijden inductieve belastingen dan is ofwel de voeding of een geluidsbron die is gekoppeld aan de inductieve belastingen sommige hoe.

Als het de voeding, zou u alstublieft tonen ons het schema.Het
is mogelijk dat inductieve belastingen leiden tot een daling van de netspanning en uw voeding is niet in staat om de voorbijgaande daling, zonder het zien van het circuit, het
is heel moeilijk om u te helpen.

Conductieve lawaai: een choque inductor op GND lijn ook, en een vermogen van weerstand voordat uw condensator, een goede waarde is afhankelijk van uw lawaai frequentie en condensator.Zet 100nF condensator parallel met 3300uF condensator en met Vcc pin van alle IC's en in PIR brug.Indien mogelijk introduceren TVS of MOV's te beschermen tegen de hoge spanningen.

Uitgestraalde lawaai: Zet uw boord in een geleidende vak indien mogelijk ...

Slechts een vraag?Gebruikt u 3300uF/40V condensator in een 5V stroomaansluiting?Zo ja probeer het gebruik van een met minder nominale spanning.Of bent u op de vermindering van de spanning met een schakeltijd levering?Zo ja, dit aanbod kan uw probleem.

leomecma

Waarom zou de spanning van de condensator kwestie?Zolang het is meer dan de effectieve spanning gebruikt, zou geen probleem moeten zijn.

1) Probeer het uitschakelen van de Micon reset pen, als de reset niet opnieuw gebeuren, dan richten op de reset-pad, kunnen worden spanning sensor moeten worden toegevoegd.

2) Indien er nog gebeuren dan is lijn macht onderbreking kwestie.voeg stikken, filter goede aarding, Houd er rekening mee dat Condensator waarde zal zijn invloed op het filter resultaat MAAR spanning niet helpen de filter prestaties

Ook gebeuren als gevolg van lage kwaliteit transformator.Het kan enkele hoofdbrandblusleidingen lekkage secundaire winding.Probeer een andere hoge kwaliteit transformator.

is er geen methode om te controleren of de transformator kwaliteit

iedereen hier weet hoe we een kosteneenheden circuit? wat ik bedoel werd circuit als tijdelijke stroomvoorziening wanneer er geen aanbod.bijvoorbeeld als een black-out of something.if er elektrische voorziening dan het circuit zal rijden op wisselstroom in plaats van opzuigende stroom van de batterij circuit?

praten over 240 AC en het laadstation circuit moet 24V DC wanneer er elektriciteit afgesneden.

Ik weet dat dit te veel gevraagd voor het schema, maar ik werkelijk nodig is. Dank u

Wat is precies de lading die u overschakelen naar de macht?Heeft het een grote capaciteit?Is het de buurt aan de controller of is het aan het einde van een lange kabel?

Als de belasting wordt capacitieve, kan zuigen teveel elektronen uit uw grote power supply pet wanneer u de macht in de lading.Of misschien de stroomvoorziening dop heeft teveel esr en de belasting
aan de beurt op de huidige tijdelijke oorzaken een grote spanningsdaling op de dop
van de output.Beide situaties kunnen produceren een kortstondige daling van de voedingsspanning, waardoor je bruin-out-circuit om de cpu.

Lieve,

Ik denk dat als je kunt een miniatuur toezichthouder dicht bij uw microcontroller het werkt

better.for voorbeeld indien kunt u gebruik 78L05 dicht bij uw chip, en ook gebruik maken van ontkoppeling

condensatoren (gebruik ik meestal 47 ~ 100u Tantalium 10 ~ 100n keramisch zonder problemen)

Regulatoren werken meestal veel beter dan alle condensatoren.

als probleem bestaat na deze check je reset pin in PCB.

Succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back