Straling grens probleem in HFSS met antenne simulatie

I

ifelix

Guest
Hoi,
Ik heb geüpload het bestand in te voegen.Ik noemde het lamp.hfss.pdf zodat ik het kan uploaden.te openen met de HFSS verwijderen. pdf extensies en het werkt.
Een grote vraag: Ik heb een straling grens met de doos van de lucht als in figuur gemaakt.
Ik wil weten of wanneer de software de hoeveelheden voor de verre veld setup ze juist berekent.Met andere woorden is dit soort van vak recht voor dat model?
Ik weet niet of het is ok ... misschien is het beter zou zijn om de antenne in het midden van de grote doos (of een bol van de lucht op dezelfde manier), maar het probleem in deze zaak is dat ik niet kan definiëren waveport INSIDE de lucht doos of bol.
In het geval mijn model is niet goed hoe kan ik doen om de antenne volledig in een doos Het bijhouden van de waveport?
Het is mogelijk dat de voorkant van de lucht doos te dicht is om de antenne aan verkeerde waarden voor de hoeveelheid uitgestraald berekening oorzaak?
Thanks in adv.Toegevoegd na 1 minuten:sorry dit is het bestand

Ik denk dat je twee opties:
1) Gebruik een hoop gegooid haven en verplaats de antenne aan de
midden van de kubus
2) Trek de strip en nog steeds gebruik maken van een waveport.

En er zelfs nog een optie is het gebruik van een waveport
met een "cap"

Hi Jallem,
zoals u hebt gezien in mijn gehechtheid Ik heb gesimuleerde de eerste van uw suggesties.Ik heb de antenne zetten in het midden van de kubus en toegepast een hoop gegooid haven, maar het resultaat is te verkrijgen ik helemaal verkeerd ...
wat is het probleem?
Thanks ...Toegevoegd na 11 minuten:Sorry ... de modellen zijn in de andere post ...
Maar kunt u mij duidelijk uitleggen wat er is en hoe ik kan realiseren een pet?
thanks a lot!

Ik rende uw dossier en de resultaten zijn zoals afgebeeld.U kunt de impedantie
en de terugkeer verlies zijn goed, maar de straling zijn slecht.
Dit overkwam mij toen de afmetingen van de straling doos klein zijn
met betrekking tot de frequentie.Ik heb geen Herdimensionering tot nu toe, maar alles wat ik kan
zeggen is dat HFSS beroemd is voor dit probleem, voor lage frequenties de afmetingen
worden zo groot dat het duurt een lange tijd te simuleren, dat is wat ik nog niet geprobeerd
tot dusverre.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back