Stereo Decoder [Hulp]

O

oasis4355

Guest
Hoi,

http://circuitos.cl.tripod.com/schem/r45.gif

Ik kom in deze stereo-decoder, ik begrijp dat 19kHz pilot is een signaal voor de decoder te dectect dat het een MPX signaal dat het ontvangt.

Ik vraag me af het gebruik van pin 15 van dit IC, LM1800, wat is de oscillator voor?
En de 'pilot-monitor "op pin11, wat betekent dat eigenlijk betekent?

Help

Thanks in advance
Charis

Eerste blik op datasheet:
http://eshop.engineering.uiowa.edu/NI/pdfs/00/78/DS007888.pdf
Deze decoder is PLL type.VCO is RC soort en op pin 15 moet worden aangesloten geschikt RC voor trillingsfrequentie die 76kHz.Pin 11 is controleren pin waar je kunt meten de frequentie van de VCO gedeeld door 4.Het moet in de buurt van 19kHz wanneer PLL niet is vergrendeld, geen MPX signaal aanwezig.Met MPX presenteren u aanpassen R5 (VCO frequentie) totdat deze is vergrendeld en stereo-lamp op pin 7 oplicht.

Hoi,

Ik heb nog enkele vragen ...

Waarom de VCO moet 4 keer van de piloot frequentie?
Kan ik vervang de lamp met een aantal LED's?
Aangezien ik VCO kan aanpassen totdat het lampje aan is, wat gebruik is pin 11?
Is pin 11 aangesloten op een ander circuit?
Kan ik verlof pin 11 open?

By the way, weet jij waar ik een niet PLL type decoder kan vinden?Ik probeerde google het, niet kunnen vinden veel van.

Thanks in advance
Charis

Frequentie van VCO werd gekozen zo laag mogelijk voor eenvoud redenen.Nodig 38kHz demultiplexer signaal, dat moet zijn 50:50 duty cycle kan worden bereikt met eenvoudige divider door 2.Niemand zei dat het moet worden 76kHz.
Lamp kan worden vervangen met LED en passende serie weerstand.
Pin 11 wordt gebruikt voor de controle indien nodig.Normaal is opengelaten.
Eerste stereo decoders te bouwen met Discretes zoals buizen of transistors werden met behulp 19kHz draaggolfsignaal en frequentie doubler tot 38kHz produceren.
Alle stereo-decoder chips van die generatie gebruikt PLL techniek voor opwekking 38kHz demultiplexing vervoerder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back