step up converter

A

arshad0311

Guest
why cant we hebben een kleine input en een output veel meer dan de nominale waarde voor de output spanning?bijvoorbeeld als we een input van 5v wat is de reden waarom we cant get een vermogen van 100V?

Hoi,

Ik ben een zeer vergeetachtig persoon, al was het slechts een korte tijd sinds ik klaar met mijn project, als je boost-converter (step-up converter) in theorie betekenen, kunt u komen tot een oneindige output van de boost converter.Praktisch, is het niet gebeuren omdat er verliezen in vele delen van de omzetter, bijvoorbeeld de spoel koper verlies.Als je kijkt naar fundamenten van vermogenselektronica en zoeken het hoofdstuk over de verliezen, zal er een gedeelte dat alle verliezen worden beschreven.door te verwijzen naar het boek, de output van een boost convertor door te overwegen inductor koper verlies is niet meer

Vo = Vin / (1-d), maar het is iets anders.

een ander ding is, die komt vóór het bovenstaande is (net bedacht) dat volgens sommige wet kan Uitgangsvermogen niet groter zijn dan Input macht.

Hoop dat ik niet verkeerd en het helpt.

Over arshad0311, dit happends reeds.
De flitser van de camera's werkt van spanningen zoals 3 V, en je kunt spanningen als 100V.Het is een variatie van flyback topologie.

groeten

Omdat een inductor huidige niet direct kan veranderen.

we kunnen gebruiken dit kenmerk om de productie te hoog voltage dan input.

met vriendelijke groet

arshad0311 wrote:

why cant we hebben een kleine input en een output veel meer dan de nominale waarde voor de output spanning?
bijvoorbeeld als we een input van 5v wat is de reden waarom we cant get een vermogen van 100V?

Houd in gedachten dat de hogere spanning U over te schakelen naar de onderste de huidige kun je uitstappen van.Power is ALTIJD behouden.

jongens, Ik heb een project, ik moet het genereren van 1.5v tot 3.3v, dat bedoel ik behoefte aan een DC DC converter te bouwen, gebruik ik de impuls opvoeren circuit, maar ik weet niet wat moet ik verbinding te maken met de basis van NPN transistor.Iedereen kan mij helpen?

Om arshad0311,

Quote:

why cant we hebben een kleine input en een output veel meer dan de nominale waarde voor de output spanning?
bijvoorbeeld als we een input van 5v wat is de reden waarom we cant get een vermogen van 100V?

Mijn doel is om leiden tot een 3.3V piëzo zoemer.Maar ik heb alleen maar gebruik een AA-batterij op.De ampère moet zeer laag is, kunnen we negeren.

Mijn Power In is 1.5V
Uitgangsspanning worden 3.3V

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back