Stel me een goede Verilog compiler

M

mr_byte31

Guest
elslamo alikom allemaal ik ben nu leren verilog en ik probeerde Xilinx 7.1 (ISE 7.1) als een compiler vond ik sommige primitieven niet gevonden in het als "pullup" of "NMOS of PBO's" dus ik de nieuwe gedownload -> 10.1, maar het moet 4G geïnstalleerd te worden heb ik een zeer goede compiler die mij kan helpen bij het programmeren

Model Sim-XE een gratis download in de Xilinx website

het programma ik schrijf is / / cmos inverter-schakelaar netwerk module inverteren (er in), input in, uitvoer uit; supply1 VDD, supply0 gnd, PMO's p1 (out, VDD, ingang); NMOS n1 (uit, GND, ingang) , endmodule en de fouten Regel 19: ERROR, syntax error bij 'PBO's p1 (uit, VDD, ingang)'. Lijn 20: FOUT, syntax error bij 'NMOS n1 (uit, GND, ingang)'. Ik compileerde met FPGA voordeel 7,2

Ik denk dat het probleem is dat de Xilinx tools zijn gewijd aan FPGA's. Binnen FPGA's, er zijn geen door de gebruiker defineable transistors en geen pullups dat kan worden geconcretiseerd op interne signalen binnen de FPGA. Dat is de reden waarom de primitieven bestaan ​​niet. Ze hebben geen betekenis voor deze onderdelen. FPGA's worden vaak omschreven als een "zee van poorten". Ze bevatten LUT's mogelijk is, kijk omhoog tabellen en flip-flops. Een aantal FPGA's hebben andere speciale functies ingebouwd in de huidige als de processor cores en herinneringen. Echter, dit zijn speciale gevallen. De enige dingen die je zult vinden in alle FPGA's zijn LUT's mogelijk is en flops. Wat Verilog code die u schrijft moet sythesizeable aan LUT's mogelijk is en flops of de Xilinx tools niet in staat zijn om het te begrijpen.

Zoals banjo beschreven, zijn de PBO's en NMOS switches over het algemeen niet ondersteund in FPGA's of FPGA tools. Echter, de ModelSim simulator ondersteunt hen prima.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back