stappenmotor probleem

A

Abishek

Guest
Ik probeerde optuigen van een stappenmotor, maar het doet lopen ...

its a 3 kg-cm koppel motor ... wij de geleverde reqd stroom te rijden
schreef een PGM in een 89C51 en via een interface aan de motor, maar het doet lopen

maar dezelfde PGM werkt op een andere motor

dezelfde motor die loopt didnt lopen als de huidige pulsen worden gegeven handmatig met behulp van schakelaars ona digitale trainer kit ...

wat zou het probleem???
(wij ook geprobeerd verschillende vertragingen in de PGM ... geen effect)

Het klinkt als de frequentie te hoog is voor de motor te starten.Probeer vertragen.Misschien is het veranderen van de oscillator op de micro is de makkelijkste manier om wat dramatische vermindering van de snelheid te krijgen, in plaats van alleen veranderen vertragingen in de code.
Als de motor wordt gestart, dan weet je de frequentie te hoog was.Else, moet je de rest te controleren: verbindingen, enz.

eigenlijk hebben we ook geprobeerd .... wat is dan hapens

de motor gaat 1 stap fwd en dan weer terug
de code wordt verondersteld te maken continuosly gaan in de richting fwd
maar doesnt gebeuren ....

De motor is van de "Japan servo bedrijf "......
We probeerden zoeken datasheets op hun motoren
maar werent in staat om een download ...

is het mogelijk om een gegevensblad voor het te krijgen?

Het feit dat de motor stappen vooruit en dan weer terug doet me denken dat je niet correct identificeren van de aansluitingen, of dat een van de wikkelingen is open.

Hier is een link naar de website van het bedrijf: www.japanservo.com/
Als u niet kunt de datasheet vinden, kunt u ten minste een beschrijving van de bedrading?

de motor kochten we didnt even duidelijke naamplaat details
maar we erachter van het internet over de bedrading

2 rode draden voor de macht en de andere 4 voor de 4 rollen ....

we denken dat het probleem is onlt huidige bufferen ... we gebruikt ULN's voor dat doel nog steeds niet baten ...

Kun je double-check THW bedrading?
Het feit dat het werkt wanneer u van toepassing pulsen handmatig op de tester zou kunnen betekenen dat een of andere manier heb je de verkeerde bedrading in het nieuwe circuit.

have u gebruikt de isolatie ckt tussen de controller en de motor, en gebruikt alle huidige booster ckt?Ook ik een ontmoeting met de zelfde prob als ik ontworpen met behulp van een robo 89C51, Ik denk dat als de motor een stap fwd en een stap BWD loopt via de kabel verbinding zal verkeerd zijn, anders wordt u proberen om de vertraging van de prog, of gebruik een toename alle huidige booster ckt of gebruik isolator tussen de controller en motor.Any van deze te helpen u.U laat het me weten de kleur van de andere 4 draden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back