Stappenmotor niet in beweging op bepaalde harmonischen?

A

Antonio_Magma

Guest
Hi guys, ik probeer een stepper (half-stap) op een vrij hoge frequentie (8 kHz) rijden gereageerd door het op. Ik kreeg te horen onder belasting, zijn er bepaalde 'harmonischen' of frequentiebereik waar de stappenmotor zou gewoon stilvallen en weigeren om te rijden. Is dat waar? Kan iemand de theorie uit te leggen achter? En hoe vind ik deze reeks van frequenties te voorkomen? Ik probeerde googlen voor, maar ik krijg inrelevant resultaten (ik denk dat harmonischen is niet de juiste zoekwoord). Bij voorbaat hartelijk dank!

het moet niet gebeuren. Er is iets mis met uw circuit.

Hallo, kan het zou kunnen gebeuren onder bepaalde omstandigheden met een resonante belasting, maar het is zeker geen algemene stappenmotor probleem. Of bedoel je, een ervaren persoon dit gedrag met uw specifieke hardware? Eerste zou zijn om te verzekeren, dat de motor daadwerkelijk wordt gebruikt in het als de specificaties, ook vanwege de belasting. Zo niet, dan zou waarschijnlijk altijd los "lock" op dezelfde frequentie. Zoals voorgesteld, maar ook moet worden gewaarborgd, dat de bestuurder is inkoop (bijna) constante stroom op de genoemde frequentie en het rijden golfpatroon correct is. Met vriendelijke groet, Frank

laatste keer dat ik heb wat stappenmotor projecten ... en en ik ben geen theorie man. dus mijn verklaring zou niet correct zijn ... als ik het pulseren het te snel (hoge frequentie), dan is de stappenmotor niet zal lopen, wat ik kan bedenken is dat de motor magnectic spoel niet volledig functioneel is, een andere spoel veld is begonnen, dus de motor kan niet worden uitgevoerd ...

na elke stap motor vereist wat tijd om de mechanische actie te ondernemen na alles wat het is mechanisch apparaat! en voor de landing op de juiste positie, als signaal wordt toegepast op verder te gaan, ik denk dat in deze beweging motor (int montage) niet in de juiste positie om een ​​effect gaan veroorzaken! ja, kan deze worden gebeuren!

Hetzelfde stukje hardware wordt gebruikt voor andere stappenmotoren en ze werken prima. Het enige verschil is de drijvende freq en de belasting. Voor deze toepassing mijn doel freq is vrij hoog. Als ik weg te nemen van de belasting, de motor kan mijn doel te bereiken freq zonder problemen. Maar als ik op de lading, het kraampjes ergens in het midden terwijl het opvoeren van. Dat is waarom ik vroeg me af of resonantie kan een probleem zijn.

je altijd opvoeren in een helling met motoren niet alleen recht naar boven te nemen in de stadia van de oprit naar de andere punt kan de latente hysterese van motoren en momentum, enz. aan de nieuwe stabiele toestand te bieden bij elke staat wordt bereikt met behulp van sensoren {} van de software problemen een snelheid oprit van een beetje controleert vervolgens om te zien conformiteit is het de conformiteit en ramp het ook de meeste machines dingen als wasmachines gebruiken etc deze aanloop te gebruiken op het gevoel systeem om PWM te rijden naar AC motoren via triacs het controleren van zaken als belasting disrtibution pomp uit het water is voortdurende hitte is niet te veel hoeveel spoelt aan wat centrifugesnelheid gaan als een max op deze centrifuge etc stabiele fase is afhankelijk van de belasting spanning geschaafd en mechanica, zoals e eframe de motor zit in de trommel snelheid etc etc max. belasting enz. .... en nog veel meer deze dagen efficiency stappen willen als er geen water meer uitkomt helling naar beneden pomp minder etc,,,, energiebesparing dus ...: D er zijn vele soorten stappenmotor ook ac motoren een pick-up spoel en oprit synromech gebruiken met de motor snelheid hoe sneller het gaat, hoe hoger de Frequncy in sync sync gebroken = weer aan te brengen vermogen tot synchronisatie de meeste oudere wasmachines gebruik maken van deze rotor spoelen

De meeste steppers zal resoneren op een gegeven frequentie en kraam als u beschreven. Heeft u een andere motor kon je makkelijk vervangen? Sommige merken hebben een betere / andere prestaties op dat gebied. Ik vond dit uit bij het bouwen van een CNC router. Mijn "Y"-as zou stilvallen boven ~ 24 IPM met mijn originele motor. Ik verving het met een andere motor en kan nu draaien op ~ 40 IPM. Er zijn geen andere wijzigingen aangebracht. Ik kan me niet herinneren de betrokken merken. Niet in de winkel. Veel succes op uw project

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back