stappenmotor besturing via de parallelle poort interface

N

nuar

Guest
kan iemand me helpen om volledig programmeren (in C of Visual Basic) die kan stappenmotor controle via de parallelle poort.

kindly help.

dit is mijn e-mail: nuar_riz (at) yahoo.com

Check out deze pagina

http://wiredworld.tripod.com/tronics/stepper.html

In de hardware-kant, wat je nodig hebt is slechts een stroom versterker op de uitgang van de parallelle poort versterken om te worden gebruikt als input voor de stappenmotor driver.Ik heb zoiets in het verleden.Als u wilt controleren onder linux, kunt u gebruik maken van linux IO faciliteiten (IIRC # include <io.h> met kernel source geleverd.)

Ontvang een IO dll die je toelaat om de uitgang op de parallelle poort op Win2K van XP.Maak dan gebruik van de Win32 API-aanroepen QueryPerformanceCounter en QueryPerformanceFrequency de timing resolutie te krijgen (ik denk niet dat de milliseconde functies geven voldoende resolutie).Ik gebruikte een array (beter het gebruik van een gelinkte lijst, maar het was een snelle en vuile stuk van de programmering voor een student vriend) te bevatten sommige StepperControl structuren (of typen in VB) dat soort dingen microseconden tussen stap bevatte, stappen per omwenteling, stepper richting, huidige stap, enz., gebruikt om elke stepper.Dan moet je een krappe lus hebben waar u controleren om te zien of het tijdsinterval voor elke stepper is bereikt, zo ja het stap.Het was een pretty cool project, gecontroleerde we twee stappenmotoren met de MS Speech Recognition software om de twee motoren draaien als een lier en een lier basis.De jongen en zijn partner beiden sprak slecht Engels (zij waren uit Hong Kong) en de software voor spraakherkenning niet missen een commando.Ze hebben een voor 'hun' project en ik kreeg een gratis diner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back