standaard mobiele karakterisering probleem

K

kkkhunter

Guest
Nu heb ik moeite met setup en houd tijd berekening in standaard mobiele karakteriseren van definitie. Ik moet de sequentiële cel vertraging stap voor stap te vergelijken, dus ik wou dat ik kan het programma de berekening in HSPICE zoals have 'voor ... als .. ". Of moet ik de tweedeling commando in specerijen te gebruiken? Ik voel de tweedeling opdracht heeft een aantal problemen of conflicten op de setup en houd karakterisering. Iedereen die beschikt over de ervaring of een referentie? Please help me. Bedankt.

Cadans heeft een bibliotheek karakterisering tool (genaamd ELC), die kan draaien kruid. Het maakt bisec commando niet gebruiken op kruiden om de installatie te karakteriseren / tijd te houden voor zover ik weet. Waarschijnlijk kunt u proberen het schrijven van een script aan kruid voeren en te gebruiken bisec algoritme.

Dit is hoe een monster HSPICE sjabloon uit tweedeling algoritme eruit ziet, ik was te gebruiken om setup-tijd te meten. gelieve te noteren dat u nodig hebt om het venster te selecteren goed om nauwkeurige resultaten te krijgen. Nav ------- Voorbeeld sjabloon ------- * DFF_top Bisectie Zoek naar Setup Time. Lib '/ pad van de modellen / model.lib' corner_type. Zijn 'Extracted ckt netlist'. PARAM DelayTime = OPT1 ( 0.0n, 0.0n, 4n). TRAN 0,1 N 4n Sweep + Optimaliseren = OPT1 + Resultaat = MaxVout + model = OptMod. MAATREGEL Tran MaxVout Max v (Q) Doel = `v (VDD) '. MAATREGEL Tran SetupTime Trig v ( D) Val = `v (VDD) / 2 'Fall = 1 + Targ v (CK) Val =` v (VDD) / 2' Rise = 1. MODEL OptMod Opt + Methode = PASSFAIL. OPTIES OPTLST = 1. wereldwijde VDD VSS vsub. temp 125. param vss = 0 vsub = 0 VDD = 1.0V VVSS VSS 0 0 0 VVDD VDD VDD vd D 0 PWL (0ns VDD 1ns VDD 1.15ns vss Td = "DelayTime") VCK CK 0 PWL (0ns vss 3NS VSS 3.15ns VDD) op ca Q 0 10f ccb QN 0 10f XFLIPFLLOP_NAME VDD VSS Q QN CK D FLIPFLLOP_NAME. einde -------------------------- -------

Bedankt voor al je hulp. Ik wist dat de tweedeling algoritme in HSPICE. Maar ik denk dat de setup-tijd waarde berekend door tweedeling is geen goed exacte waarde. Tegenwoordig is de setup-tijd wordt gedefinieerd als volgt, is er een typisch DQ vertraging met een oneindige setup-tijd, zal de verwachte setup-tijd maken de DQ vertraging groter is dan de typische vertraging voor 10 of 30 procent. Welnu, in tweedeling algoritme, wordt de setup-tijd een oordeel te vellen of mislukken. Dus de precisie slecht is. Dus ik denk dat de tweedeling algoritme is niet geschikt voor standaard mobiele karakteriseren van definitie.

Halo: Hoe kan ik de SPICE-bestanden die door de ELC instrument voor de karakterisering van een nieuwe standaard mobiele bibliotheek? Dank u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back