ST STM32 versus uitblinker micro LM3S?

7

7rots51

Guest
ST STM32 versus uitblinker micro LM3S ARM cortex micro? Wie van hen zijn beter?waarom?

Indien u meer randapparatuur, zal je waarschijnlijk vinden ze met uitblinker, indien u meer MHz, vindt u het met ST.Beide families hebben hun voordelen.Ik zou altijd ARM7 in de vergelijking wanneer dit meer hoger beëindigen of bijvoorbeeld de LPC2103 wanneer voor lagere einde.De Cortex M3 biedt enkele voordelen, maar er is een veel breder scala aan ARM7 wikkelkokers.

Bob

Sommige ARM7 en ook enkele Cortex apparaten zijn opgenomen met een aantal voordelen op deze site:
www.lpc2000.com/other/

wat over software bibliotheek (firmware, drivers) die door ST en uitblinker?Welke is beter en meer praktische en effectieve code?

Uitblinker biedt een zeer complete en grondige bestuurder bibliotheek (volledige broncode) voor hun chips.Hielp me gaan zeer snel.

Plus ik persoonlijk van mening dat de evaluatie boards / kits zijn superieur aan die beschikbaar zijn voor de STM32 nu.

Als voor de hogere laag firmware (RTOS, TCP / IP-stacks, enz. ..) het
is een opgooien, zoals leveranciers ondersteunen beide chips gemakkelijk.De schoonheid van de M3 is dat het kreeg zelfs een ingebouwde timer, zodat RTOS code kan echt vrijwel identiek zelfs over leveranciers.(Normaal gesproken is er een kleine porten naar haak in de chip
van de timer op de RTOS aankruisen functionaliteit, dus je moet leren hoe de chip
van de timer perifere werken. Met de M3, de timer is in de kern, dus schrijf-once, run-anywhere .)

Succes.

PS Zoals vermeld door bobsanjose, het NXP LPC2xxx delen, esp.de LPC21xx, zijn zeer perifere-rijk en de kosten concurrerend.We gebruiken de LPC2101 in een ontwerp en de kosten bij onze volumes is verdomd dicht bij $ 1

Hoi

Het stroomverbruik van de LM3s hoger is dan de STM-32, omdat het gebruik van het 250nm proces en de STM32 gebruik 90nm-procesAll the best

Bobi

Hallo,

Ik heb kunnen gebruik maken van de STM32 door het uploaden van de code via de seriële poort.Ook zij werkt voor Ram debuggen met Olimex Jtag IAR ARM.

@ Bobcat

Waar heb je je informatie van ST met behulp van een 90 nm Flash proces?Te veel science fiction!
In de akte ST is met een kleinere proces dan uitblinker maar het verschil is maar 1 generatie (250 - 90 zou zijn 4 generaties).

Bob

Hi all,

CC had een DesignStellaris2006 Contest twee jaar geleden.U ziet de resultaten, codes op hun websites.Zij verstrekt stellaris LM3S811 Evaluation Kit, Kiel ľVision3 IDE voor fw ontwikkeling.Door het gebruik van de stellaris Driver Library is een zeer eenvoudige taak.

Voor STM32, neem een kijkje op hier: http://www.stm32circle.com/hom/index.phpWelke is beter?Ze zijn gewoon geweldig!

Groeten,
Robert

bobsanjose schreef:bobcat1 schreef:

Het stroomverbruik van de LM3s hoger is dan de STM-32, omdat het gebruik van het 250nm proces en de STM32 gebruik 90nm-proces

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back