Square in Sinus ..........

A

Ashish.chip

Guest
Ik heb een input vierkante golf van 125kHz ... Nu wil ik boventonen te verwijderen uit dit aan een sinus van de frequentie 125kHz ...... Ik gebruikte een low pass filter (LC filter) ... waarden (L krijgen = 1mH, c = 1.62nf ).... maar in de simulatie Ik merkte dat amplitude van de sinus te houden op het vergroten van ....... ik heb geen idee over RF-componenten .... is er een concept van RF Modeling ........
plzz stel me enige andere circuit voor deze ......
thanks a lot !!!!!

De simulator laat je een sinus van toenemende amplitude omdat je moet een ideale spoel, condensator en een ideale spanningsbron gebruikt (dwz oneindig huidige sourcing capaciteit).Aangezien 125kHz is uw resonantiefrequentie de impedantie van het circuit gezien door de bron is 0 voor een frequentie van 125kHz en dus de huidige zal blijven stijgen en dat de spanning veroorzaakt blijven stijgen.In het concrete geval echter de bron niet kan leveren oneindige stroom en uw sinus output zal stoppen stijgen na een bepaald niveau.Om te zorgen dat het niveau niet erg hoog gelegd spanningen bereiken een serie weerstand met de inductor.Dat zal de spanning constant niveau na enige tijd.

Stijging van de amplitude kort na de simulatie begint is normaal.Het begint vanaf nul en verhoogt exponentialy om het maximale over de overgang tijd.Als u uitschakelen oorspronkelijke voorwaarden op de analyse van voorbijgaande aard zal dit niet gebeuren of verhogen Tmax aan golfvorm kijken na het einde van de overgang tijd.

Gebruik een weerstand tegen oscillatie, die zijn te wijten vliegwiel effect geproduceerd door l en c. vochtige

Ashish.chip wrote:

Ik heb een input vierkante golf van 125kHz ... Nu wil ik boventonen te verwijderen uit dit naar een sinus van de frequentie 125kHz krijgen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back