spreker ruisonderdrukking?

A

ahgu

Guest
Wat zijn de manieren om ruis op de luidspreker? Ik heb witte ruis van mijn speaker uit otuput van de codec, zelfs uitvoeren van nul. Mijn setup: DAC ---> differentiële output -> 10X eindversterker (overbrugd verbinding). Van sommige metingen, vond ik het lawaai van de DAC is hoger dan de grond, ook al het 0-uitgangen. Ook is er ruis in het circuit dat de de spreker vóór 10X winst bij te dragen. Ik meet de AC spanning over de een aantal punten. Ik weet niet hoe het geluid te meten, het meten van wisselspanning met behulp van een 6.5digit DMM is de enige manier die ik kan bedenken. Regulator: 0.4mV DAC-uitgang op 0: 0.8mV. Input voor de eindversterker is min 0.4mV zelfs als DAC wordt verwijderd. Met deze combinatie, hoor ik witte ruis uit de luidspreker. Nu hoe verwijder ik de witte ruis? Dit lijkt een moeilijk probleem.

Heeft u een oscilloscoop met een high-gain ingangskanaal? Het geluid golfvorm kan wijzen op wat het geluid veroorzaakt.

Hi ahgu Het meten van de ruis met een DMM is bijna inpossible. Voor een correcte meting moet je een oscilloscoop. Naar mijn mening een ruis kan worden gegenereerd in de DAC of in de versterker. Is het geluid er nog steeds als je kort de ingang van uw versterker (de DAC niet aangesloten)? -> Het kan zijn dat een condensator is de ruis-source Als de versterker zelf genereert geen lawaai, is het mogelijk dat de DAC die het genereert. Het probleem is vaak dat de DAC een analoog als een digitaal voeding heeft. Is uw analoge aanbod (als u zowel) de goede? Heeft u genoeg ontkoppeling-C in de buurt van de DAC? Greets

nomally geluid is hoogfrequent signaal u kunt elimninate dat door het gebruik een soort van low-pass filter afwijzing van de hoogfrequente ruis. het zal imrove dingen een beetje. Ook het menselijk oor niet kan horen alle frequenties, maar met behulp van een filter zal de clearity verminderen een beetje

Ik ben gewend aan versterkers. Indien na shotting de versterker-ingang met of zonder aangesloten DAC het geluid is er nog steeds, dan is het waarschijnlijk mogelijk zijn van uw grond lijn. ook kijken op uw gnd aansluitingen. het kan ook het gevolg zijn van ur pcb lay-out. Als ik wist meer details van ur werk ik zou hebben geweten hoe meer hulp

Hallo, Volledig rechts. Een-punt aarding moet worden toegepast, toch?. Ik geconfronteerd dat soort lawaai.

U wilt controleren en eventueel snelle stijgtijd rand van de harmonischen zijn niet koppelen aan uw luidspreker sporen te zien. Mogelijk een ster aarde te verbinden met de belangrijkste grondvlak zal helpen. Wil je meer informatie. In dergelijke gevallen lay-out heeft veel te maken met je geluid ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back