spoel met behulp van condensatoren

• Thread starter A. Anand Srinivasan
  • Start date
A

A. Anand Srinivasan

Guest
Deze vraag werd geconfronteerd door een van mijn senioren tijdens een interview
hoe kunnen we realiseren van een spoel met 1 op-amp en 3 condensatoren

A. Srinivasan Anand schreef:

Deze vraag werd geconfronteerd door een van mijn senioren tijdens een interview

hoe kunnen we realiseren van een spoel met 1 op-amp en 3 condensatoren

gyrator ...

Het is (zoals ik heb gezien) een op amp waarvan de output node gevoed terug naar de ingang, zodat de twee som te verschuiven scheppen van de juiste fase.

Als u bepaalt de formule voor de impedantie van een spoel met reeksen en parallelle resitances, op amp circuit zal het geeft je dat dezelfde impedantie, met behulp van R en C-waarden zo nodig, aan de ingang node.

Merk op dat de Q van de "inductor" laag is, dus verwacht niet veel van een scherpe tank.Echter, het werkt goed genoeg om inkeping een ruimere bandbreedte voor een audio-equalizer, waar ik vandaan kwam in het circuit jaar geleden en het verbaasde mij in het leren over het zo veel als ik.(Er is geen output! Het is een spoel aan de grond.)

Het is, net als de meeste van de elektronica, alles over wiskunde.

Het is ook wel een "negatief impedantie converter," maar ik heb niet veel hebben op dat ... nog niet.Het toont de bron van de negatieve van de impedantie dat is eigenlijk daar?Ik weet zeker dat het allemaal over wiskunde.

Ik afgeleid van het circuit om het te bewijzen gewerkt aan de impedantie te creëren hetzelfde, maar de netwerkkaart ding het nog steeds verbaast me.(Er ae twee NIC's in een of andere manier?)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back