L
lotoy
Guest
Ik wil een model van een spiraal inductor in proces UMC ,18 met asitic, waar er
is geen epitaxiale laag.dus ik veronderstel dat de dikte van het epi-laag waren 1e-10,
en diëlectrische konstante & weerstand van epi waren dezelfde als de waarden in subtrate.
maar (1) zijn er enkele verschillen tussen gemeten kenmerken gegeven door
PDK en gesimuleerde die ik van asitic.bijvoorbeeld:
********** W (UM) * D (UM, binnendiameter) * N * S (UM) * inductantie (nh 2.4g) * Q
gemeten ** 20 ***** 238 ************** 1,5 ** 2 ***** 1.294 ********* 7.686
gesimuleerde ************************************** 1.169 ********* 10,94
Is het verschijnsel normaal of toch?Ik heb enkele methode te verbeteren inductantie, zoals het toevoegen van een 0.4e-10um metaallaag in epi als grond afscherming,
maar hebben weinig effect.
(2) Ik vind het fft dimensie en chip grootte aan het begin van de technologie dossier zal van invloed zijn op de inductantie en kwaliteit factor.Hoe kan ik hun waarden?
dank u bij voorbaat!
groeten
is geen epitaxiale laag.dus ik veronderstel dat de dikte van het epi-laag waren 1e-10,
en diëlectrische konstante & weerstand van epi waren dezelfde als de waarden in subtrate.
maar (1) zijn er enkele verschillen tussen gemeten kenmerken gegeven door
PDK en gesimuleerde die ik van asitic.bijvoorbeeld:
********** W (UM) * D (UM, binnendiameter) * N * S (UM) * inductantie (nh 2.4g) * Q
gemeten ** 20 ***** 238 ************** 1,5 ** 2 ***** 1.294 ********* 7.686
gesimuleerde ************************************** 1.169 ********* 10,94
Is het verschijnsel normaal of toch?Ik heb enkele methode te verbeteren inductantie, zoals het toevoegen van een 0.4e-10um metaallaag in epi als grond afscherming,
maar hebben weinig effect.
(2) Ik vind het fft dimensie en chip grootte aan het begin van de technologie dossier zal van invloed zijn op de inductantie en kwaliteit factor.Hoe kan ik hun waarden?
dank u bij voorbaat!
groeten