speedramp Vdd

K

khorlipmin

Guest
Hoe kan ik een oscillator te initialiseren door speedramp de voedingsspanning?wat doet het betekent eigenlijk?Wat voor soort circuits hebben we abt?

Ik denk dat dit zou worden gebruikt voor simulatie alleen.in de echte wereld zou er een stap op de levering wanneer u op het circuit, zodat u geen extra elektronica nodig

bedankt voor het antwoord, maar hoe doe ik dat in de simulatie?u adviseren, bedankt

Hoi.
U kunt gebruik "pwl" (piece-wise lineair) bron (of vpwl bijvoorbeeld in sommige simulatoren, dwz pwl spanningsbron) om willekeurige signaal.Maar in jouw geval je gewoon gebruik maken van een "impuls" spanningsbron (vpulse bijvoorbeeld in sommige simulatoren).Bijvoorbeeld in HSPICE:

. param vd = 1.8
VDD VDD 0 puls (0 vd 0 100n 100n 4U 10u)

In de bovenstaande regels hebben we gedefinieerd een puls-vormig voedingsspanning tussen knooppunten "vdd" en "0" (standaard grond in HSPICE), die een overgang van 0 tot 1.8V heeft.Het heeft een willekeurige 100ns opkomst en ondergang tijd en het blijft 4US hoog en heeft een periode van 10US.

De puls spanningsbron syntaxis in het algemeen:
vxxxx positief-node-node negatieve impulsen (voltage1 voltage2 vertraging stijgen-time fall-time voltage2-breedte (in seconden) periode (in seconden))

Nu kunt u deze puls bron en stel de stijgtijd groter aan het circuit zin is verhuurd.

Groeten,
EZT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back