Spanningsval als de pomp relais.

X

xavier3333

Guest
Ik heb een 5v relais wordt geschakeld door een transistor met een schakeltijd diode over de spoel.Bij elk relais wordt gevoed de voedingsspanning daalt met ongeveer ,2 volt.Weet iemand waarom dit gebeurt.Ik denk het zou kunnen zijn van vooruit spanningsverlies met de diode?

Er is enige spanning op de schakelaar transistor en er is nog een druppel spanning op de voeding interne weerstand.

Hoi

Het komt omdat de stroomvoorziening u ofwel geen gereglementeerde spanning gebruikt of heeft minder vermogen dan de vereiste voor uw toepassing.De oplossing is om een hogere stroomsterkte voeding gebruiken of een spanning van een gereglementeerde gebruiken.

Als u denkt dat deze info is nuttig klik op "hielp me" voor de statistiek

Sal

xavier3333,
Ik ben het eens met Sal.Ook heeft de diode niet bij aan de belasting op de voeding, terwijl het relais is energiek.De diode is precies het omgekeerde partijdig onder deze voorwaarde, zodat de huidige is de lekstroom van de diode.De diode geleidt alleen (tijdelijk) als het relais wordt de energietoevoer.Onder deze voorwaarde, de diode stroom komt uit de instortende magnetische veld van de relais spoel, niet uit het aanbod.De huidige is Als [exp (-Lt / R)], waar als het relais op het ogenblik dat het circuit geopend wordt, L = het relais inductie, R = het relais DC weerstand, t = de verstreken tijd sinds het circuit geopend.
Groeten,

Wat 5V regulator u?
En meten spanning op regulator ingang - misschien drops down ...

Als er lekkage tussen de grond en macht ook kan uw spanning veroorzaken te laten vallen.Controleer uw circuit grond en macht of er een lekkage tussen de grond en macht.

Ook als uw huidige circuit is niet hoog genoeg om uw inbreng dan rijden de spanning zal ook dalen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back