Solar lader probleem.

A

al98

Guest
Hoi,

Ik probeer mijn eigen tuin op zonne-energie het licht met behulp van een 4.5v 60mA zonnepaneel met een comparator met hystereis.De schakeling werkt goed, als het licht niveau daalt tot een bepaalde drempel het lampje gaat aan.

Mijn probleem is als de batterij langzaam vermindert het de beurt aan de tijd van de vergelijkingslocatie afwijkingen.Ik dacht aan de hand van een Zener diode om een constante referentiespanning aan de ingang van de comparator maar sinds de gewenste inschakeltijd van het zonnepaneel is zo laag op ongeveer 0.15va Zener huicheltaal worden gebruikt voor het opstellen van een drempel.

Ik heb geen idee hoe dit is duidelijk, maar kan iemand suggereren iets?

Bedankt.

Hoi,

U moet gebruik maken van de output van de standby-batterij voor het genereren van de referentie.Gebruik een hoge waarde weerstand divider netwerk (om de lading op de batterij) en het genereren van ongeveer 0.15V en maak verbinding met de vergelijkingslocatie input als referentie.Sinds de vergelijkingslocatie ingang heeft een hoge input weerstand, zal het praktisch niet laadt de divider netwerk.

Groeten,
Laktronics

Gebruik een LM10 regelbare spanning verwijzing plus opamp zoals ik al zei in het andere forum.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back