snellere turn-oscillator op tijd

B

biff44

Guest
Ik heb een zaag resonator oscillator dat te lang duurt (~ 150 us) in te schakelen en start oscilleren.Heeft iemand suggesties over hoe te bespoedigen de beurt op tijd?Het zag resonator in een enkele transistor Hartley-oscillator circuit.Current trekken is gewurgd tot ~ 1 mA want het is een batterij aangedreven applicatie.Ik draai aan / uit de oscillator door het beheersen van de basis stroom.

Het is normaal dat de afwikkeling van de tijd is lang.SAW resonatoren hebben hoge Q-factor, zodat het een lange tijd voor hen neemt om naar swing in en krijgen in steady state!Er is geen weg omheen, tenzij een eenvoudige PLL-locked VCO heeft voldoende faseruis prestatie (wat het geval is voor de meeste toepassingen).

Ja, er is de smalle band = groep vertraging.Er is waarschijnlijk ook enige tijd vertraging te wijten aan de akoestische, eerder dan het licht golf, voortplanting.Maar, aangezien dat alles, ik vroeg me af of er een snellere methode te gebruiken is.Injecteer RF lawaai bij het opstarten?Capacitief paar in grotere basis stroom bij het opstarten?enz. Iedereen ooit proberen en slagen?

Hallo, Er is een manier om ons van dit probleem, maar zijn duurder.Laat het OSC voor alle tijd en zet een extra transistor achter het OSC voor de antenne en moduleren de collector stroom door ON / OFF deze manier heb je een hoge snelheid te schakelen en nog een laag stroomverbruik.als u kunt uw power down OSC nadat u de gegevens sturen!.

Goed idee, maar ik had wat moeite met dat.Het is een onbeschermd KEYFOB, AM gemoduleerd, en de RF-lekkage zou worden geactiveerd in de buurt van de ontvanger.Ik heb zojuist te versnellen een beetje.

Hallo, Gebruik een transistor met een hogere fT dan die je nu gebruikt.

Hi biff44.
Ik probeer om een oscillator whos beurt op tijd is 150PS.
Volgens mijn informatie Voor het omschakelen transistor on & off moeten, Q van het circuit te laag.(Dat is waarom ik gebruik microstrip circuits).
U zei dat u de controle van de huidige basis in te schakelen en uit, stel ik voor dat je moet gebruik maken inschakelen & off circuit extern (zeg circuit pols van 10ns te verlenen), Swithch grond van een oscillator op & off insted de controle op baseren.
Welke transistor u hebt gebruikt voor de oscillator en wat is de frequentie van de oscillaties?

bfs17a transistor en 315 MHz.Toegevoegd na 1 minuten:paulHolland wrote:

Hallo, Gebruik een transistor met een hogere fT dan die je nu gebruikt.

Ik vraag me af of het mogelijk zal zijn om over te schakelen op een andere laad-element voor een zeer korte periode tot de totale Q van de resonator lager te versnellen starten.Ik heb nooit geprobeerd mezelf.Het kan interessant zijn om te onderzoeken met behulp van een simulator.Ook trillingen kan pas beginnen wanneer de werkzame vooringenomen regio voor de transistor is gevestigd.De tijd vertraging veroorzaakt door de bias netwerk kan veel langer zijn dan de trilling opstart tijd (TD) van de resonator zelf.

TD (resonator) ≈ (2 QL) / ω waar Ql is de geladen Q van de resonator

U kunt een schakelbare weerstand door steun van een snelle transistor te lager de Q factor van de resonator en dan uitschakelen van deze transistor ...

In dit geval blijkt dat de meeste van de vertraging komt van de bias netwerk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back