Snel opstarten kristaloscillator know-how

• Thread starter hung_wai_ming@hotmail.com
  • Start date
H

hung_wai_ming@hotmail.com

Guest
Heeft iemand tegenkomen ontwerptechnieken voor een snelle start-up XTAL?
Ik heb reeds enkele eerdere modellen, maar altijd geconfronteerd met een probleem te lang
voorbijgaande simulatie voor XTAL.Wat ik altijd deed was te simuleren AC reactie
de lus te krijgen controleren en heb het gedaan, was het echter niet comfortabel zonder
een gedetailleerde voorbijgaande prestatie het controleren van de duty cycle of fase ruis.

Ik zou graag willen te weten ....

dus in je ervaringen uit het verleden, heb je AC sim en geplakt uit?

De eerste keer, heb ik van voorbijgaande aard ook, en geplakt te zijn geslaagd.
Daarom tweede keer, ik heb zelden voorbijgaande aard als het duurde te lang
en ik vond AC reactie is altijd genoeg om een goed ontwerp te garanderen
Als je kunt geven voldoende marge en simuleren alle hoeken ..

Simuleren van een kristal oscillator kan een frustrerende taak.
Hoe hoger de Q (oorspronkelijk de kwaliteit factor), hoe langer het duurt voordat de trilling op te bouwen.
Als u de frequentie nauwkeurig te meten, moet u dit doen in zeer fijne stappen.

De tijd nodig voor de opbouw van trilling is gelijk aan Q * T, waar Q de kwaliteitsfactor = 2 * pi * f * L1/R1, en T is de periode van de XTAL, f is de frequentie van de XTAL.
De parameters R1 en L1 worden gegeven in kristal model.
Dus voordat de XTAL simuleren, kunt u calculte de tijd voor trilling.

holddreams wrote:

Hoe hoger de Q (oorspronkelijk de kwaliteit factor), hoe langer het duurt voordat de trilling op te bouwen.

Als u de frequentie nauwkeurig te meten, moet u dit doen in zeer fijne stappen.De tijd nodig voor de opbouw van trilling is gelijk aan Q * T, waar Q de kwaliteitsfactor = 2 * pi * f * L1/R1, en T is de periode van de XTAL, f is de frequentie van de XTAL.

verwijzen deze
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=75158&highlight=crystal
botervis wrote:holddreams wrote:

Als u de frequentie nauwkeurig te meten, moet u dit doen in zeer fijne stappen.De tijd nodig voor de opbouw van trilling is gelijk aan Q * T, waar Q de kwaliteitsfactor = 2 * pi * f * L1/R1, en T is de periode van de XTAL, f is de frequentie van de XTAL.

Geachte hung_wai_ming,
Misschien is dit document kan u enkele opmerkingen.

Geachte holddreams,
I didnt vind opstarten = Q * T in uw link.could geeft u meer informatie over uw ref?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Bedankt, ik heb dit reeds.
Heeft u het delen van uw geest design ervaring met mij?

Hallo,

Staat u mij toe om ervoor te zorgen,
Heeft ou echt wilt simuleren sneller of
Wilt u een kristal oscillator circuit dat start-up sneller???

[quote = "
Wilt u een kristal oscillator circuit dat start-up sneller ???[/ quote]

Ik ben bezig met deze oplossing.Als je oplossing hebt, laat het aandeel echte ervaring

Ik heb niet gedaan geen kristaloscillator ontwerp.dus met behulp van de omvormer naar de 180 graden faseverschuiving te genereren, betekent het dat de kristal altijd genereert een andere 180 graden faseverschuiving?zal er van 90 graden fase verschuiving van de kristallen?

Oh, dit papier help me.
Ik heb niet ontworpen kristallen circuits voor.

Dear All,

Ik ben een nieuwe xtal oscillator te ontwerpen en ik hoop dat ik kan enkele nuttige tips vinden hier over de start-up van voorbijgaande simulatie.Ik vond deze site heel handig: http://members.spsdialup.com/mts (at) spsdialup.com / kruiden / xtal / clapp.htm.Echter, toen ik probeerde de methode gebruiken in mijn oscillator circuit door het geven van een eerste voorwaarde om de spoel waarde, kon ik observeert de oscillatie met juiste frequentie in eerste instantie, maar de trilling stierf uiteindelijk omlaag.Wat betekent dat?Is mijn oscillator echt werken?Ik gebruik schrikbeeld voor de simulatie.Bedankt!

hoi
U vindt Q * T in het boek van Tom Lee's, 1e druk, de charpter RLC
succes

botervis wrote:

Geachte hung_wai_ming,

Misschien is dit document kan u enkele opmerkingen.Geachte holddreams,

I didnt vind opstarten = Q * T in uw link.could geeft u meer informatie over uw ref?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back