smash is Good specerijgewassen instrument

A

andy2000a

Guest
Hallo iedereen
Ik probeer te vergelijken smash5 met Hspice2002.2 (Unix), en iets
voor MoS is ok (directe gebruik hspice netslist), maar voor bipolaire ontwerpen, hspice ondersteuning
Q1 N1 N2 N3 "M = 14"
maar smash steun "zone"

en ik controleren hspice resultaat voor bandagp circuit
hspice toon Volt = 1.018
smahs5 schoen volt = 1.022
maar ik vind het in de initiële fase, hspice zijn pols VBG van 0 -> 1.018v
zoals start_up werk, maar in smash show rechtstreeks aan 1.022v

Smash is een goed hulpmiddel voor gemengde modus simulatie, het kan aanvaarden zowel specerijgewassen en verilog, VHDL netlist.Ik denk dat het sneller dan Hspice met de kosten van verlies van nauwkeurigheid.Niet elke simulatie tool is hetzelfde, je krijgt te weten wat je krijgt.

Ja, ik denk ook smash is meer geschikt voor het mix-signaal simulatie, voor nauwkeurigheid simulatie zoals analoge schakeling, hspice is beter.

We kunnen niet vergelijken Hspice met Smash.Hspice is voor een kleine analoge blok simulatie.Smash is voor een gemengd signaal systeem.Dat zijn geen head to head concurrent, maar vullen elkaar aan.

Hspice is een industriële norm simulator kunnen nabootsen grote analoge schakelingen.Het werkt echt prima, het is een simulator voor volwassenen.
Smash is voor het afspelen rond en instabiel voor grotere analoge schakelingen.
We kunnen niet vergelijken deze simulatoren voor analoge schakelingen betrekking tot de prestaties.
felix

Hoi,

Ze zijn belangrijk verschil tussen SMASH en HSpice.

HSpice is een Spice simulator voor analoge circuits.Andere simulatoren van dezelfde aard zijn en ook Eldo Spectre (die werkt in een nauwe wijze).Voor het oplossen van het circuit analyse, deze simulatoren gebruikt een complexe matrix, waarin elke transistor of actieve apparaat van het circuit is modelized door haar specerijgewassen parameters.Hetgeen resulteert in een groot, en zo langzaam, matrixrekening resulving voor het circuit.

Voor de analoge delen van het circuit, SMASH werkt net als andere instrumenten zoals MachTA van Mentor Graphics of HSIM.Het maakt gebruik van een vereenvoudigde referentietabel voor alle transistors die vergelijkbaar zijn, hetgeen resulteert in een zeer vereenvoudigde matrix, en een snellere berekening.Deze manier van het oplossen van vergelijkingen is erg handig voor "analoge als" simulaties van repetitieve schakelingen, zoals herinneringen bijvoorbeeld.Maar het is beperkt voor nauwkeurige simulaties van complexe analoge schakelingen.

De grote advanage van SMASH simulator (anderen zijn AdvanceMS uit Mentor), is zijn vermogen te simuleren zowel analoge en digitale in dezelfde omgeving.AdvanceMS is een beetje sterker, omdat de gebruiker te simuleren, zowel met analoge Eldo (echte Spice simulator), of met MachTA (vereenvoudigde specerijgewassen simulator).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back