SMA-connector

B

bibijons

Guest
Ik ontwierp een hybride op RO4003.Nu wil ik de l get / λ.

beschrijving van de hybride: SMA (9mm),) microstripline (15.6mm, hybride door Anaren (1,3-2.6GHz), striplijn (15.6mm), SMA (9mm),

een NWA i aangesloten de totale bouw en ik gemeten voor een phaseshifting 0 °
1GHz -146 °
1.5GHz -78 °
2GHz -8 °
2.5GHz 59 °
deze waarden heb ik in de smithchart en kreeg mijn l / λ

aan de l / λ krijgen van mijn striplijn Ik gebruikte de formule Φ = β * l nadat ik de fase kreeg ik ging in de smid grafiek en kreeg de l / λ

en ten slotte mij nood naar de l / λ voor de SMA-connector, ik weet εr = 1,5, L = 9mm
Ik heb een formule voor, ben ik gelijk dat de SMA is frequentie afhankelijk?

Ik heb dit nodig, want mijn volgende ontwerp van een resistieve splitter omvat.op kanaal A i zetten de splitter op kanaal B wordt de hybride.en calibraion is het belangrijk om de lengte van beide, zodat ze compenseren op nul weten.als ik weet dat de l / λ van de hybride Ik weet zeker dat ik kan de lengte van mijn splitter te berekenen.

ontwerp van spliiter: 50Ω microstripline het verdeelt in 2 delen, beide hebben een weerstand (SMD) van 50Ω

hoop dat mijn beschrijving was niet slecht.

thanks for help

Voor de schatting van de SMA-connector fase vs frequentie: sluit twee identieke SMA connectoren back-to-back en meten fase vs frequentie met behulp van een Vector Network Analyzer.Verdeel de gemeten fase prestaties door twee om de interne SMA-connector fase prestaties.

wat bedoel je met back to back?Toegevoegd na 5 uur 33 minuten:Ik ben een stap verder.
Ik heb de fase verschuiving van de SMA.
in de som van l / λ i got 2,57 (aritm midden) λ = c / f * 1.5 in mijn geval f = 1.8

-> L = 72cm.

is dit een realistc lengte van de splitter?de koppeling branchline microstrip heeft een lengte van 6 mm.

tnx voor de hulp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back