slow-wave factor

D

DrunkBear

Guest
Kan iemand alsjeblieft toon de definitie van de "slow-wave factor", of gewoon een link naar deze verwijzingen?
hartelijk dank!

hi vfone,
dank voor uw informatie!
volgens de definitie, de langzame-golf factor ook eaquals te β/k0, waar β is de fase constante van de slow-wave structuur en K0 wordt bepaald door de constitutieve parameters van de media, en ook eaquals aan de brekingsindex n .
Ik vraag
me af als
ik het goed
heb begrepen.

De vermeerdering en fase constante snelheid van een verlies minder transmissie lijn worden gegeven door β = 2πf √ LC en Vp = 1 / √ LC, waarin L en C zijn de inductantie en capaciteit per lengte-eenheid langs de transmissie lijn.
Slow-wave propagation kan worden bereikt door een effectieve verhoging van de L-en C-waarden.
Dit kan worden gedaan tot invoering van periodieke variaties langs de richting van voortplanting (het boren van gaten in de ondergrond, of door het etsen van patronen in het Microstrip massaplaat).

ja, transmissielijnen met periodiek geladen C en L is een typische trage golf structuur.
in een papieren I'm onderzoekt op dit moment lijkt het erop dat de "slow-wave factor" wordt gebruikt om beschreven elke golf-leidende structuur (zelfs, bijvoorbeeld een parallelle plaat Waveguide gevuld met diëlektrische materiaal).
Bedankt!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back