Skin Effect

A

anisnn

Guest
Hi all,

Kan iemand me helpen het berekenen van de verhoging van de weerstand van een geleider als gevolg van de huid effect?

De huid diepte van een geleider wordt gegeven als d = sqrt (1/pi * f * U * sigma)
waar sigma = geleidingsvermogen, U = permeabiliteit, f = frequentie

Zodra we hebben verkregen van de huid diepte, hoe kunnen we de weerstand van de geleider te berekenen op een bepaalde frequentie als de dirigent straal <huid diepte?

Bedankt,
Anis

Weerstand van een metaal is een constante.dus je weerstand geboden door de metalen geleider als P * l / A waarin P = weerstand, l = lengte van de lijn en A = Oppervlak van de doorsnede van de transmissie-line.The kan berekenen doorsnede afmetingen moeten hebben atleast 3 huid diepten zal o'wise de weerstand van de lijn significant worden.

Hoe berekenen we de weerstand van de lijn als de doorsnede afmetingen zijn minder dan 3 diepten huid?

Voor oppervlakte impedantie van een lijn van dikte t, zie eq.5 in mijn papier:

JC Rautio en V. Demir, "Microstrip Dirigent Verlies Models for Electromagnetic Analysis," IEEE Tran.Microwave Theory Tech., Vol.51, nr. 3, pp.915 921, maart 2003.

Deze vergelijking is voor de stroom die aan slechts een zijde van de dirigent.Dit is vrij dicht voor microstrip omdat de huidige typisch stromen meestal op de onderkant.Als u striplijn, waar de huidige stromen gelijk aan beide kanten hebben, moet je SRF gehalveerd.

Als u geen toegang hebt tot IEEE Xplore, e-mail me Rautio ((op)) sonnetsoftware.com en ik zal je e-mail een kopie.Ik ben niet de publicatie van de papieren hier, omdat het is auteursrechtelijk beschermd.De IEEE auteursrecht overeenkomst echter wel laat mij persoonlijk exemplaren van het papier te sturen naar iedereen die ik wil.

Ik kan niet uploaden omdat het papier is auteursrechtelijk beschermd.Er zijn mensen die negeren auteursrecht.Ik gehoorzaam auteursrecht.Ik kan e-mail het papier aan u als u wilt.Stuur me een e-mail op Rautio ((op)) sonnetsoftware.com en ik zal een kopie e-mail naar u door het antwoord van e-mail.Dit is toegestaan door de IEEE auteursrecht.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back