SIwave

Hoi,

Mijn naam is Itai en ik werk voor Ansoft vertegenwoordiger in Israël.
SIwave heeft een breed scala van mogelijkheden voor Signal Integrity and Power Integriteit simulaties.It's kenmerken zich ontwikkelen rver apidly, zodat je altijd nodig om de laatste update van uw lokale ansoft rep over de nieuwste en beste.

Wat voor soort problemen verwacht u op te lossen met SIwave?Dat zou mij toe een nauwkeuriger antwoord.

Groeten,
Itai

itaifrenkel schreef:

Hoi,Mijn naam is Itai en ik werk voor Ansoft vertegenwoordiger in Israël.

SIwave heeft een breed scala van mogelijkheden voor Signal Integrity and Power Integriteit simulaties.
It's kenmerken zich ontwikkelen rver apidly, zodat je altijd nodig om de laatste update van uw lokale ansoft rep over de nieuwste en beste.Wat voor soort problemen verwacht u op te lossen met SIwave?
Dat zou mij toe een nauwkeuriger antwoord.Groeten,

Itai

wlcsp shalom,

Ik
zal beginnen met de eenvoudigste vraag.HFSS extrapolates naar DC, kan een beter raden bij gebruik in combinatie met de DC dikte optie, maar het
is niet een DC berekenen per se.
SIwave heeft een DC solver die accurate resultaten.

Wanneer u zeggen dat de simulatie niet, ik veronderstel dat je bedoelt dat het spook simulatie mislukt.Als ik jou was zou ik twee dingen doen.Probeer eerst draait Spectre met het oorspronkelijke SIwave S2P bestand (er mag geen verschil tussen de S2P bestand en de FWS bestand omdat u slechts 2 poorten).Algemeen Spectre moeten kunnen voorbijgaande een S2P bestand.Als u een meer complexe SIwave simulatie (en exporteren DDR2 64bit bus 128 S-Parameter-bestand), dan dient u gebruik te maken Ansoft Nexxim (die Spectre verenigbaar met, maar heeft een speciale S-Parameters transiënte algoritme).Ten tweede,
moet u de FWS (of S-parameter) bestand goed in de Spectre schema:

Als de N-poort S-parameter (N = 2 in uw geval) is vertegenwoordigd met een symbool dat heeft 2 * N terminals sluit alle van de N negatieve terminals naar het circuit nul grond node.Als de N-poort S-Parameter vertegenwoordigd met een symbool dat N 1 terminals en sluit de laatste terminal naar het circuit nul grond node.Sluit de resterende N positieve terminals naar hun respectieve macht of signaal spanning (er is geen terminal voor de grond netto meer over deze hieronder).
In sommige circuimstances kunt u route simuleren een Full Wave gewonnen resultaten (zoals SIwave of HFSS) samen met een Quasi statische gewonnen resultaten (zoals Q3D, TPA of IBIS pkg RLC-modellen).In dit geval (alleen) de duim regels boven het break, en u moet een beter inzicht in wat je doet.

Dus hier is de uitleg.Laten we er vanuitgaan dat u een IC aan elke kant van de transmissie-lijn.Ieder van hen heeft zijn eigen lokale terminal en hun eigen lokale signaal terminal (toch?).In SIwave of HFSS we niet aannemen dat de grond in alle spanningen van het model is nul.De poorten worden verwezen naar een specifieke plek in de bodem vlak erg dicht bij het signaal.De enige vraag die telt is: Hoe veel macht (of spanning) is het circuit simulator Excite tussen de lokale signaal en het lokale veld.SIwave niet kon schelen als het signaal 1V en de grond is 0V of als het signaal is 101V en de grond is 100V, de spanning verschil op de haven is nog steeds 1Volts!Omwille van de eenvoud laten we zeggen dat 0.1V gaat verloren in de lijn, zodat de output van de S-parameter zou een verschil van 0.9Volts (opnieuw SIwave niet schelen of het signaal is 0.9V en de grond is 0V of als het signaal is 100.9V en de grond is 100V).Met andere woorden, de grond is altijd local!Elke inducatance of capaciteit tussen de sporen en de grond zijn onderdeel van de S-Parameters en kunt u geen aparte sporen uit het retourpad.Terug in het circuit simulator elke haven wordt vertegenwoordigd door 2 aansluitingen (in de 2 * N-symbool geval).De spanning tussen deze twee knooppunten is alles dat telt voor de S-Parameter blok.Dus de eerste IC prikkelen de Toezending lijn met 1V en de andere IC ziet 0.9V.Je kunt niet zeggen van de resultaten als het signaal 0.9V en de grond is 0V of als het signaal 1V en de grond is 0.1V.Voor de IC maakt het niet uit, omdat het gebruik maakt van haar lokale knooppunt als referentie.Dus zelfs als je ervan uitgaan dat de grond in de tweede IC nul is, is het wellicht niet het geval.De buty van dit alles is dat zelfs in werkelijkheid (in het lab) de meting wordt altijd gedaan met een lokale grondreferentieniveau en niet de "globale" terrein van de energievoorziening.Per definitie een hoge snelheid (en RF) signalen altijd reizen met haar terugkeer pad, en de meting is verricht tussen het signaal en de lokale grondreferentieniveau.

Er
is veel meer en ik raad u aan contact op met uw plaatselijke Ansoft ondersteuning.

Groeten,
Itai

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back