simuleren Current-gecontroleerde stroombron ...

@

@ altijd slim

Guest
Dear All,

Ik heb geprobeerd om een stroom-current gecontroleerde bron (CCCS) in Hspice simuleren.Raadpleeg het schema, en de syntaxis voor CCCS is:Fcccs1 Iout GND Všeň 0,5Všeň A gnd 0Mijn vraag is: Všeň spanning Souce moet worden 0v of 0.5V (1 / 2 van de 1v), waarom?Thanks in advance ...groeten,
slim
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

altijd (at) smart schreef:

Dear All,Ik heb geprobeerd om een stroom-current gecontroleerde bron (CCCS) in Hspice simuleren.
Raadpleeg het schema, en de syntaxis voor CCCS is:Fcccs1 Iout GND Všeň 0,5
Všeň A gnd 0Mijn vraag is: Všeň spanning Souce moet worden 0v of 0.5V (1 / 2 van de 1v), waarom?Thanks in advance ...groeten,

slim

Beste vriend,
Wanneer u wilt huidige thro 'een tak zin in een circuit u
zijn veronderstel dat het toevoegen van een spanningsbron met "0v 'als een ampèremeter.Dit
fundamentele beginselen van Spice!
Dus in ur geval moet je een bron van spanning 0v invoegen op punt A.

ur code krijgt, zoals gewijzigdVcc R1 Een 1kR2 B GND 1kVšeň AB 0vFcccs1 Iout GND Všeň 0,5Hoop dat dit helpt ...

Dear all,

Ik heb een volledige netlist:Vcc R1 Een 1kR2 Een gnd 1kVšeň Een gnd 0vFcccs1 Iout GND Všeň 0,5
. afdrukken i (fcccs1)
Vcc Vcc GND 1rout Vcc iout 1k. trans 10n 100n. eindeOm de bovenstaande netlist, i got i (Všeň) = 1mA, (fcccs1) = 500uA.Maar ik dacht dat ik (Všeň) zou moeten zijn 1 / (1k 1 k) = 500uA?Dus ik denk dat de Všeň (dummy spanning volgens kruiden manueel) heeft effect op de huidige circuit.Right?

Ik wil het ontwerpen van een CCCS die niet uitgevoerd door de Všeň, hoe?

groeten,
slim

Beste vriend,
Informeer bij de folloeing netlist!
U krijgt wat u zoekt!Vcc R1 Een 1kR2 B GND 1kVšeň AB 0vFcccs1 Iout GND Všeň 0,5
. afdrukken i (fcccs1)
Vcc Vcc GND 1rout Vcc iout 1k. trans 10n 100n. einde

Welk resultaat u krijgt gelijk!
de stroom in ur netlist thro 'Všeň is = 1v/1k = 1mA

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back