simulatie en hand-berekening op op-amp

C

chu

Guest
Hoi, ik heb een paar vragen hier alsjeblieft helpen, thanks in advance.Controleer dit stadium 1 op-amp:

1) simulatie geeft differentiële spanning krijgen Av = 36dB die te ver van kant-berekening 58dB, waarom?

OPMERKING: met de huidige belasting spiegel, Av = GM (Ron | | Rop), GM, hangt af van IC (≈ 56uA) die gm = 0,00215; Ron & Rop depands over VA / IC die totaal Rout = 388kΩ; Av = 824 = 58dB

2) doet impedantie matching voor single-ended output en input van uitstoter volgeling belangrijk?Wat is de tolerantie voor dit matching?

3) wanneer ik schakelen tussen de ingang, kan ik nog steeds dezelfde stabiele resultaat, waarom?

4) simulatie voor open-lus (verwijderd weerstand tussenstijl en volgeling), winnen is net iets hoger, rond 37.5dB.Dat betekent dat de lus-gain is 1.5dB, maar berekening is ongeveer 21dB uit AOL * β = 37.5db * 14k / (14k 11 k), waarom zo veel anders?

heel erg bedankt voor het helpen

1.Rout niet 338K het 1/gm want het
is een zender volgeling; winnen = 1.

2.impedantie matching is belangrijk voor hoge freq.niet voor uw ontwerp.

3.niet begrijpen vraag.

4.kijken naar het antwoord op vraag 1.

Ik zal proberen met vraag 4.Voor anderen Ik heb enige tijd te berekenen, die ik niet over nu.
Je kan gewoon niet vermenigvuldigen amplificatie in dB met weerstand doseertoestel overdracht characteristik, het
is niet mathematicaly juist.In "decibell gebied" een vermenigvuldiging is substitude met aftrekken.Het moet dus iets als:
37.5dB 20 log (14k / (14k 11 k ))=....
Voor de eerste.Hoe heeft u berekenen amplificatie?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back