simpele vraag over IE3D & Circular microstrip antenne

• Thread starter atul_microwaves_antenna
  • Start date
A

atul_microwaves_antenna

Guest
Hoi, Ik ben op zoek naar een eenvoudige 2.45GHz cirkelvormige microstrip antenne in IE3D simuleren. Bascially Ik ben in de war over de fundamentele structute die IE3D toont voor mij. Ik wil een (alleen lucht gevulde) ronde patch-antenne, die moet worden gevoed door coaxiale-feed simuleren? Ik zocht voor, maar het lijkt het is niet mogelijk. Actully Ik zal kort grondvlak (eindig of oneindig) naar patch itself.That is het idee. Ik heb gebruik gemaakt van formules uit Balanis boek tot de straal van patch te berekenen. Mijn vraag is, dosis sonde voeding is hetzelfde als coaxiaal feed? . In de 3D-weergave van patch in IE3D, het toont alleen patch van 3.34cm straal, maar als ik probeer om poort te definiëren door sonde voeding, werkt het niet? Kan iemand me helpen. Dank u.

Hi, Atul: 1. De sonde-voeding is voor coaxiale gevoede structuur. Het is zeer nauwkeurig en wordt aangetoond in vele studies. 2. Er zijn voorbeelden in de IE3D MANUAL en kunt u de elektronische versie in het menu Help van MGRID te openen. Alos, zijn er voorbeelden in de Zeland Virtual Training in de Download van www.zeland.com . De Zeland Virtual Training bevat films laten zien hoe je structuren op te bouwen. Met vriendelijke groet,

hi atual, Probe gevoed voorbeeld werd gegeven in Chapter16th van IE3D manual.I denk dat dit zal u.In 3D-weergave van Probe gevoed patch alleen 3D polygon'll worden weergegeven maar niet het poortnummer te helpen. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 15 minuten: [/color] [/size] Als u've verder prob in het simuleren van deze, stuur mij de strucuture laat mij eens proberen.

Dank u meneer, ik ben het bevestigen van de structuren die ik heb geprobeerd out.One is in het midden gevoed en de andere is zijde probe.I ben ook een IEEE papier die zegt dat inzet voer locatie voor het afstemmen gebeurt met behulp van IE3D.I vastmaken hebben geprobeerd om het te controleren, maar ik cudn't vinden in IE3D.Dose IE3D heeft deze faciliteit? Ik heb gecontroleerd helpen ook, maar niet kunnen vinden als het deze. Kan u mij helpen bij het onderzoek naar het verder? Weet u hoe u de exacte locatie (diepte en breedte) van inzet van een circulaire patch te vinden? Ik heb ontdekt voor reactangular patch (dat ook niet voor lucht kern) maar op zoek gaat naar ronde Patcha also.Please kijken naar deze twee basisontwerpen: De gegevens zijn: Air kern, radius: 3.34 cm, Freq = 2.45GHz, h = 0.1588cm Ik probeerde het uit Balanis voorbeeld uit Microstrip antenne hoofdstuk voor cirkelvormig diafragma.

Meneer, het uploaden van de diagrams.Center en de rand gevoed coaxiale feed. Data: lucht kern, straal = 3.34cm, h = 0.1588cm, coaxiale straal = 0.20cm (willekeurig gekozen) Dank je wel.

hi Atul, ik heb gesimuleerde de gegeven structuur als per gegeven afmetingen in IEEE papier. Het geven van goed resultaat verwachten dat een aantal offset in frequentie. Ik heb ingesloten de structuur en het resultaat daarvan gaan thr dit en toe te passen hetzelfde voor 2.45GHz.

Meneer, ik heb een zeer fundamentele vraag. Hoe ze hebben ontworpen een inzet gevoed matching netwerk? Ik bedoel de diepte en length.Will het zelfde voor 2.45GHz? Pls geef me wat tips om matching netwerken te ontwerpen voor ronde microstrips antennes.

HI, Atul: Haar is een IE3DLibrary project met de patch straal als een tuning variabele. U kunt het model met de afmetingen van de inzet feed als tuning variabelen. Het is moeilijk om de tuning variabelen definiëren in de standaard lay-out-editor MGRID terwijl je kunt bereiken eenvoudig verwijderen via IE3DLibrary. Met vriendelijke groet,

Sorry Sir, ik heb niet echt je krijgt. Wat is dit voor IE3D project ..? Ik begreep niet de eerste regel van wat je hebt geschreven. Dank u.

Hoi, Atul: Ik denk dat ik vergat om de IE3DLIBRARY project bestand toe te voegen aan jou. IE3DLIBRARY is de 2e lay-out editor voor IE3D (de 1e men MGRID). MGRID is gebaseerd op polygonen en het is flexibel voor algemene vormen die u kunt maken met behulp van polygonen. IE3DLIBRARY is meer voor het parametreren. Voor de ronde patch-antenne met inzet feed, is het zeer gemakkelijk om de structuur op te bouwen en het parametriseren op IE3DLIBRARY. Hier zijn de IE3DLIBRARY bestanden opnieuw. De cir_patch1.ie3 is de originele met de patch straal geparametreerd. De cir_patch2.ie3 is een nieuwe met radius, de spleetbreedte en geparametreerd de diepte. Met vriendelijke groet,

Thank you sir. Ik ben aan het controleren. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 5 uur 41 minuten: [/color] [/size] Ok Meneer, ik heb een simpele vraag. Kunnen we simuleren een eindige grond structuur in IE3DLIBRARY? Zo ja, dan kunt u pls laat me know.I uitgecheckt en probeerde het Z = 0 vliegtuig geleidbaarheid te wijzigen van 4,9 * 10 ^ 7 naar 0 en vervolgens gesimuleerd it.It betere resultaten gaf, behalve de richtkarakteristiek. De richting patroon is op vorm 8 als ik de bovenstaande change.For oneindige geleidingsvermogen grondvlak is er geen onderste helft kwab van patroon 8.

Hoi, Atul: Zie de bijgevoegde files.zip. Het bevat de cir_patch2_finite.ie3, een IE3DLIBRARY project voor een eindige grondvlak model met parameters patch straal, gap en diepte. Met vriendelijke groet,

Hi Atul, In het geval van oneindige Ground vliegtuig alle golven zal worden weerspiegeld terug wat leidt tot toename van directiviteit en dus zullen er geen terug lobben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back