SIM300 SEND FAIL Redenen

A

Aragorn

Guest
Hi all,

Ik probeer om eenvoudige chat-software op PNA maken (WinCE 5) apparaat dat een SIM300 modem heeft intern.
Ook ik heb een server software op de PC.
Mijn server software maakt gebruik van Winsock-controle en is geschreven in VB6.
Server stuurt "CMD: PING" om PNA elke 30 seconden.Mijn PNA krijgt het als een cliënt, en stuurt reactie commando "CMD: ACK" naar de server.
Ik doe dit om te controleren van de connectiviteit in zowel Client (PNA) en Server (PC).

Mijn probleem is op client-side (PNA).na een tijdje stuur ik FAIL ontvangen over PNA voor elke gegevens die ik via AT CIPSEND opdracht.SIM300 kunnen ontvangen van de gegevens afkomstig van de server, maar voor elke AT CIPSEND ontvang ik SEND FAIL.het probleem blijft ook bij het verlaten van de toepassing en weer te lopen het op PNA.als ik hard-reset het apparaat het werkt prima, maar hetzelfde probleem zal voordoen na enkele pingen.

Ik heb de volgende vragen:
1 - Wat maakt SIM300 te krijgen SEND FAIL?
2 - Is SIM300 heeft een Reset-commando (in plaats van reseting de PNA apparaat)?
3 - Is er een betere manier om de connectiviteit (in plaats van Pingen) controleren?Ook heb ik bijgevoegd een eenvoudige server software die ik schreef, om te werken met GPRS modules.Hoop nut kunnen zijn voor iemand.Thanks in advanced. [/ Code]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back