significannce van 20LOg

D

deepa

Guest
Kan iemand mij vertellen waarom we altijd gebruik maken van 20log (iets) db vertegenwoordigen een signaal in, waarom niet 30 log () of 5log (). Wat is er zo speciaal aan dit nummer

Deepa,
De "bel" is de logaritme van een vermogensverhouding.Sinds 1 Bel vertegenwoordigt een groot vermogen verhouding (10), decibel was ingevoerd als een kwestie van gemak.Een bel = 10 decibel, dus 10 decibel (10 log (10)) vertegenwoordigt ook een vermogensverhouding.van 1.Gain wordt vaak omschreven als een spanning verhouding.Macht is proprtional tot en met V ^ 2.10 log (V ^ 2) = 20 log (V).Onthoud dit van algebra?
Met vriendelijke groet,
Kral

Ik denk altijd gebruiken om van de macht als DBS 3 dB is twee keer de kracht en de spanning DBS als 6 dB is twee keer de spanning tot een college erop gewezen dat dbs waren er DBS.De vraag of de db figuur is een stroom of spanning is zinloos
Als de spanning stijgt X2 dwz 6 db de bijbehorende macht in een constante belasting gaat omhoog met 2 kwadraat
dus het dubbele van de spanning is 6 dB die DB geeft 2 x 2 keer de macht - 3 3 = 6 dus 6 is het dubbele van de spanning die exuates tot 4 keer de macht - die een vermogenstoename van 6 dB

Ik hoop dat dit duidelijk is - het was toen ik in eerste instantie wel te verstaan!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back