signaal ruis probleem (RS232)

B

billchen

Guest
Test probleem omschrijving: Input-3V ~ 3V blokgolf. Het uitgangssignaal dient te worden geïnverteerd 0 ~ 3V signaal. Maar ik zie veel lawaai toegevoegd op het uitgangssignaal. Het lawaai frequentie ongeveer 70 kHz, en is onafhankelijk ingangssignaal frequentie. Dus wat is de belangrijkste reden? Bij voorbaat dank.

Iets in uw circuit is het genereren ervan. Microcontroller misschien? Keith

Geen microcontroller intern. Ik heb een 10uF cap tussen VCC en GND, geen effect bij uitgang lawaai. Als ik deze dop tussen output en GND, het lawaai VPP uiteraard toenemen. Alleen Smith trigger, omvormer en buffer tussen input en output. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 28 minuten: [/color] [/size] Goed nieuws. Ik heb de reasone. Net als keith zei, is er een interne klok die werking van het uitgangssignaal.

Het is waarschijnlijk de bemonstering klok in uw RS232 chip. Keith.

Niet bemonstering klok. De klok is het interne signaal van een heffing pomp op chip. Keith, bedankt voor uw antwoord.

Wat is de chip? Het kan zijn dat lay-out problemen of het kan gewoon de aarding van uw oscilloscoop probe. Heeft het invloed op de werking? Keith.

Ja, moet het de lay-out probleem. De VCC van de klok en het uitgangssignaal voeding zijn niet gescheiden in de lay-out.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back