Sigma-delta modulator integrator vraag

L

ljy4468

Guest
Hi all ~ Ik heb een vraag over intgrator SDM. als we het model integrator als een z-domein (zie attatched) een boek (analoog ontwerp van geïntegreerde circuits: Martin) uit te leggen als (b), maar sommige boek (richard Schreier) uit te leggen integrator als (a) wat is juist? Ik ben zo in de war. Iemand geeft me helpen aub Dank bij voorbaat

eigenlijk de tweede heeft v / u = (Z ^ -1) / ((Z ^ -1) -1) i dat de tweede gebruikte een als het een vertraging in het voorwaartse pad

Bedankt, safwatonline! wat is het verschil dat een vertraging in de forward-pad? verklaren me meer details kunt u

Beide zijn integrators dwz zowel zal u voorzien van de benodigde NTF (1-z ^ -1). Het enige verschil is dat de STF van de eerste = 1, terwijl voor de tweede is z ^ -1 wat gewoon is te vertragen (dat wil zeggen de uitgang zoals ingang maar met een vertraging). Soms als je een digitale SDM (zoals in PLL's ir DAC's) uit te voeren, moet je registers te worden geplaatst op het voorwaartse pad niet de feedback een aan uw kritieke pad en enalle hogere kloksnelheden (hetzelfde idee als pipelining) te verminderen. Ook voor hoge bestellen afzonderlijke lussen, kan dit invloed hebben op de stabiliteit (maar ik ben niet zeker van).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back