SI 7300 Stappenmotor driver Circuit

C

cation007

Guest
Ik heb een stappenmotor geborgen uit een printer. Ik kan zien dat het 1.3A/ph trekt. Ik heb ook geborgen SI 7300 chips van. Ik ben op zoek naar de motor met die chip drive, maar slagen er niet om dat te doen ... I dunno y. De stroomvoorziening van de chip was 12V 3A. Ik wil wheter weten dat dit niet werkt coz van deze lage spanning! Ik ben er zeker van dat zowel motor en de bestuurder chip werkt! Kan iemand Plz help me! r heeft iemand over het circuit, die gebruik maakt van 7300? Dank bij voorbaat!

Wat gebruikt u om de excitatie-signalen te produceren? De SI7300 bevat alleen de drivers, maar je moet de signalen van een ander apparaat te genereren, meestal een micro.

Ik handmatig opgewonden bij 5 V met behulp van een voltage regulator

In dat geval is het zeer moeilijk om te zeggen of de motor in beweging is, gezien de kleine stapgrootte. Kun je sluit deze dan aan een micro? Of op zijn minst een oascillator en sommige FF's?

Je moet echt stap en richting signalen met zowel een micro-of een 555 te genereren. Met de 555, het genereren van een paar 100 Hz blokgolf en vervolgens handmatig schakel richtingen. Zorg er ook voor dat je de rollen goed aangesloten hebt. U kunt vertellen wat leidt naar dezelfde spoel door kortsluiting ze samen - als de motor is moeilijker in te schakelen met de hand dan zijn ze om dezelfde spoel. Als het een unipolaire motor dan moet je uitzoeken het centrum kraan. By the way, met de "handmatige excitatie" (klinkt kinky ...) moet je op zijn minst op zijn minst een kleine ruk Phil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back