Setup en houd deze schendingen

S

sandysuhy

Guest
Hoi, 1) Als ik zowel de setup en houd overtredingen en slechts een dag voor het indienen van mijn ontwerp dan welke moet ik gaan voor en waarom? 2) Hoe setup overtreding te vermijden? Groeten Sandeep.

Setup overtredingen kan altijd worden verbeterd door het koelen van een chip, betere regelgeving van de voeding of runnign bij een lagere kloksnelheid. Houd overtredingen kan niet worden geholpen, zodat vast het ruim. Echter, elke fatsoenlijke set van lay-tools worden ingesteld om automatisch herstellen van deze voor je. U kunt voorkomen dat overtredingen instellen met behulp van een tragere klok, snellere mobiele bibliotheek of het proces, of door te proberen om minder te doen in een klokcyclus: gebruik intermediaire FFs of multi-fietspaden.

Geachte meneer: het gebruik van slow hoek lib om synthese uw ontwerp om setup geweld op te lossen. of pas uw code. of als je klink of ff in je ontwerp naar voren verschuiven totdat je het hersteld setup geweld. (Maar soms wordt dit gedaan door tools) dan vast te houden geweld in backend, omdat ... mensen hebben om code te wijzigen op de vaststelling van setup geweld meestal wanneer het is niet makkelijk in backend, maar vast te houden geweld is gemakkelijk bij backend .. hoop dat het helpt.

[Quote = bravobravo] Geachte heer: het gebruik van slow hoek lib om synthese uw ontwerp om setup geweld op te lossen. of pas uw code. of als je klink of ff in je ontwerp naar voren verschuiven totdat je het hersteld setup geweld. (Maar soms wordt dit gedaan door tools) dan vast te houden geweld in backend, omdat ... mensen hebben om code te wijzigen op de vaststelling van setup geweld meestal wanneer het is niet makkelijk in backend, maar vast te houden geweld is gemakkelijk bij backend .. hoop dat het helpt. [/quote] Hi. ja het is waar te houden vast te stellen in BE. Mag ik vragen waarom het gebruik van slow hoek lib om synthese uw ontwerp om setup geweld op te lossen? wat betekent het door de "forward shift it"? Bedankt

setup overtreding kan worden opgelost door descrease de klokfrequentie, terwijl de wacht kan niet dus ik denk dat je moet Slovenije overtreding eerste te houden

Bevestiging setup overtreding is de eerste prioriteit. U dient te gebruiken apparaat te repareren. Hold overtreding is Muur zelfs gebruik maken van metaal.

[Quote = alchip] Bevestiging setup overtreding is de eerste prioriteit. U dient te gebruiken apparaat te repareren. Hold overtreding is Muur zelfs gebruik maken van metaal. [/Quote] met u eens.

Sandeep, hangt af van wat je bedoelt met 'het indienen van uw design'. Als je bedoelt het indienen van uw poort-niveau netlist voor het backend, dan fix al je setup. Backend kan zorgen voor te houden gemakkelijk. Als je bedoelt het indienen van uw lay-out naar fab (taping uit uw ontwerp), dan fix al je houden, want een silicium met te houden overtreding is zo goed als een dode chip. Als uw chip heeft slechts setup overtredingen, kunt u uw chip langzamer en vind alle functionele fouten, druk dan op voor bug fixes en timing fixes op uw volgende tapeout. Als uw chip heeft een wachttijd probleem, dan moet je je chip respin voordat je een debug doen.

Op een bepaalde manier kan instellen overtreding worden vastgesteld door vertragen uw klok, maar houd de tijd niet kan worden vastgesteld door op deze manier. Je moet invoegen buffer in het pad. In prime time, gebruikt best case en min lib te houden overtreding te controleren. gebruik het ergste geval en max. lib op te zetten overtreding controleren

Als u minder timing pad met overtreding te houden, plaatst buffer manully. of u kunt exporteren netlist en lees dan het in synthese tool, gebruik set_min_delay constraint het pad, of do_fix_hold (een synthese cmd) P & R-tool kan oplossen ofwel in vio, maar ik was niet bekend met.

goede uitleg door dr_dft.Fully eens met die idea.It dependes waar in het ontwerp stroom je are.Setup / Houd beide zijn belangrijk voor een designer.Backend ontwerper gaat ervan uit dat netlist vrij is van de setup-tijd en schendingen op met de stroom mee te dragen en kan vast de hold tijd. Als je vraagt in het algemeen dan Bevestiging houden krijgt de prioriteit.

timing overtreding lijkt erop dat somthing gebeurt in de klok boom of uw code. Misschien vindt u het probleem in je synthese proces.

langzaam je klok frequentie en bevestig het ruim overtreding. het kan worden gedaan in een dag.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back