Series andere met behulp van microstrip of striplijn.

Y

yungman

Guest
Hoe kan ik het ontwerp van een schakeling met behulp van bijpassende microstrip serie stub op een PCB?

Ik heb rondkijken en nooit begrijpen wat is een serie beginnetje.Ik begrijp het ontwerp met behulp van smid grafiek, I just don't get de fysieke structuur met behulp van striplijn of microstrip.

Bedankt

Probeer niet het gebruik van een reeks beginnetje bijpassende netwerk bij het werken met microstrips.Het is veel gemakkelijker te implementeren met behulp van shunt andere plaats.Fysiek is het gewoon een stuk van microstrip dirigent op een hoek van 90 ° aan de microstrip lijn.

Zoals gezegd is beter YoungEng shunt beginnetje.
Werken frequentie?
Bandbreedte?
Sustrate type?

Zowel (serie en shunt) zijn essentieel als BW vereiste is meer.

Eenvoudige serie deelnemer zijn niet mogelijk in microstrip striplijn of, als u een reeks structuur kan maken in de top te traceren, maar niet in de grond vlak eronder.

Desondanks zijn er een aantal series-achtige structuren die kunnen worden gebruikt in striplijn / microstrip.Met een beetje creativiteit kunnen deze worden opgenomen in bijpassende structuren.Kijk Microwave Filters Impedantie Matching-netwerken en koppeling Structures door Matthaei, Young en Jones.Op pagina's 219-228 zijn er veel afbeeldingen van dergelijke structuren, hoewel het getoonde modellen zijn er slechts juist voor TEM, zoals striplijn, en niet microstrip (die εeven ≠ εodd hebben).

Rich
Maguffin Magnetron
www.MaguffinMicrowave.com

U kunt veel doen met een reeks beginnetje.Met een 90DEGREE faseverschuiving op een gegeven impedantie kunt u transformeren tot bijna elke impedantie.
Hier is een spreadsheet die zal u tonen hoe te om hen te maken:
http://www.microwaves101.com/downloads/Xfmr101Rev3.xls

Je kunt het gebruiken om zoveel mogelijk punten als u wilt.Het geldt alleen voor echte impedanties, maar je kan het afstemmen op uw simulator voor een complexe wedstrijd. [/ Url]

De formule voor een lijn van 90 graden is simpel en als volgt:
ZT = (ZL * ZS) ^ 0,5

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back