Serial versus parallel.

M

Meesterwerk

Guest
Hoi,

Ik vraag
me af hoe kan een seriële interface worden sneller dan een parallelle een.Bijvoorbeeld, de USB 2.0 ondersteunt een hoge snelheid van 480 MB / s dat is veel sneller dan de parallelle poort overbrengsnelheid, hoewel logischerwijze de overdracht van de gegevens die parallel moeten worden sneller dan in de serie.
Laatst gewijzigd door Topstuk op 18 april 2003 14:46; bewerkt 1 keer in totaal

De reden dat nieuwere snellere bus modellen gebruiken seriële kabel is de kostprijs.Het kost minder algemeen voor de kabel te hebben een hoge kwaliteit set van draden en het silicium aan elk eind lopen sneller.Een ander aspect hs de geringe omvang van de connetctors dat is een groot aspect van makng draagbare computers kleiner.

De les is geleerd in de oude dagen op de SCSI-bus systeem.

De truc is in differentiële modus.De snellere seriële bussen zoals USB, FireWire, Ethernet etc alle gebruik differentiële paren voor gegevens.Differentiële modus biedt veel meer lawaai afwijzing naast annulering stijging / daling tijd vertragingen.

Als er een parallelle bus is ontworpen met differentiële signaal, het zou te duur.Maar je kunt zeer hoge data snelheden.Maar zoals gezegd winderig, seriële betekent goedkopere kabel en goedkoper connector.Met snelheden steeds stijgende, ik dubbele zullen wij terugkeren naar parallelle bussen binnenkort.

differential signals.

Alle van de nieuwere high speed seriële interfaces tewerkstellen laagspanningsapparatuur
verschilsignaal.Dit, gecombineerd met een hoge huidige station, maakt betrouwbare werking bij zeer hoge datasnelheden.

Als data-tarieven blijven verhogen, wordt het cruciaal om te voldoen aan de dirigent lengtes binnen een parallelle bus om vertekening tussen bus-signalen te wijten aan verschillen in de voortplanting vertragingen.Op een gegeven moment is het niet langer praktisch om te proberen aan te passen aan de dirigent lengtes, en de enige manier om betrouwbaar krijgen hogere datasnelheden is via seriële bus.

USB maakt gebruik van een klokfrequentie veel sneller dan de traditionele parallelle poort.

Kan iemand plz geven nuttige sites voor usb programmering ..

yousafzai schreef:

Kan iemand plz geven nuttige sites voor usb programmering ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back