Serial Port lezen in Visual Basic

N

neoaspilet11

Guest
Hallo Jongens, Heeft u hulp nodig .. 1.) Probeerde ik aan de ingang van LSCOM lezen in de onderstaande code Text1.text = MsComm1.input maar het doesnt tonen iets op het tekstvak. Maar ik zet een breekpunt na de lijn boven, en er is een data op MsComm input. Please help me op deze .. Thanks ..

[Quote = neoaspilet11] Hallo Guys, Heeft u hulp nodig .. 1.) Probeerde ik aan de ingang van LSCOM lezen in de onderstaande code Text1.text = MsComm1.input maar het doesnt tonen iets op het tekstvak. Maar ik zet een breekpunt na de lijn boven, en er is een data op MsComm input. Please help me op deze .. Thanks .. [/quote]

hi je moet dan een buffer variabele van het type "variant" te definiëren en lees het mscomm op de buffer, zet dan de buffer in het Text1.text. betreft: D

\\ Waarom variant?? :: MsComm.Input return STRING data type ... dus je moet buffer variabele declareren als string. Anyways hier is hoe je het doet.
Code:
 Private Sub Form_Load () MSComm1.Settings = "9600, n, 8,1" MSComm1.CommPort = 1 MSComm1.PortOpen = True End Sub Private Sub Form_Unload (Cancel As Integer) Als MSComm1.PortOpen = True Then MSComm1. PortOpen = False End Sub Private Sub MSComm1_OnComm () Als MSComm1.CommEvent = comEvReceive Dan Text1.Text = MSComm1.Input End If End Sub

seriële poort met behulp van Visual Basic ... het leert je stap voor stap ...[/quote]

ahhh ... hoe Ik wou dat ik een kopie van die stap voor stap hebben .... im ben met behulp van VB6 en ook binnenkomende gegevens van microcontroller ...

[Quote = dnhuruag] ahhh ... hoe Ik wou dat ik een kopie van die stap voor stap hebben .... im ben met behulp van VB6 en ook binnenkomende gegevens van microcontroller ...[/quote] Je kunt het downloaden. Je hebt genoeg punten voor!

hiiiiiiiiii are u zeker van zijn dat Rthreshold = 1 mag niet nul zijn voor het ontvangen van Sthreshold = 1 voor het verzenden van het venster Eigenschappen

[Quote = karim aslan] hiiiiiiiiii are u zeker van zijn dat Rthreshold = 1 mag niet nul zijn voor het ontvangen van Sthreshold = 1 voor het verzenden van het venster Eigenschappen [/quote] Als RThreshold = 1, de OnComm geval van MSCOMM is ontslagen als de ontvangst buffer heeft een karakter in. Dus op elk karakter ontvangen, wordt OnComm worden ontslagen. Wilt u 10 karakters te ontvangen en OnComm slechts eenmaal te worden ontslagen na ontvangst van alle 10 van hen willen maken RThreshold = 10. SThreshold bepaalt hoeveel tekens moeten aanwezig zijn in uitzenden buffer voor verzending begint. SThreshold = 1 betekent dat het karakter zal onmiddellijk worden verzonden, wanneer het in in de buffer. Als u wilt transmissie beginnen na 10 karakters, maken SThreshold = 10. Over het algemeen wordt gehouden 1.

Heb je hulp nodig in de stappenmotor Besturing door middel van parallelle poort .. ik moet 5 motoren rijden door parallelle poort [please help me out

[Quote = bhavrana] Heb je hulp nodig in de stappenmotor Besturing door middel van parallelle poort .. ik moet 5 motoren rijden door parallelle poort [please help me out [/quote] dit het voorbeeld voor je .....
Code:
 Private Sub Command1_Click () linksen = false rechten = true Heb DoEvents out & H378, een roep & H378, 2 roepen de vertraging, en H378, 4 roepen de vertraging, en H378, 8 gesprek uit te stellen loop uit te stellen tot linksen = True End Sub Sub vertraging ( ) keer = timer Doe Doevents lus totdat de tijd> = keer +0.01 End Sub Private Sub command2_click () linksen = false rechten = true Heb DoEvents out & H378, een gesprek uit te stellen out & H378, 2 roepen de vertraging, en H378, 4 gesprek uit te stellen out & H378, 8 gesprek uit te stellen totdat loop linksen = True End Sub

Hallo, Hier is mijn stap die ik gebruikt voor het Com-poort interfacing Plaats mscomm in de vorm plaats een timer in de vorm zoals voor de nodige interval te zeggen 300ms in de timer1.timer geval, wijst u de mscomm.input aan een variabele en verwerken van de variabele de proces zal doorgaan totdat u stopt de timer event Good Luck Nishal

Hi. Voor de vertraging kun je ook gebruik maken van openbare Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long) In uw code te gebruiken Sleep x 'dat de x staat voor milliseconden te wachten Proost

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back